پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مهمان نواز

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت استفاده از هنر در تبلیغ دین، گفت: هنر گویاترین ابزار برای انتقال ارزش‌های دینی به جامعه به ویژه نسل جوان است.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در استان اظهار داشت: جشنواره فرهنگی، هنری تئاتر رضوی از بارزترین جلوه‌های پیوند فرهنگ و هنر با آموزه‌های دینی عنوان شده است.

وی ادامه داد: زبان هنر گویاترین ابزار برای بیان ارزش‌ها به‌ویژه سیره ائمه اطهار(ع) است و هنرمندان باید تمام تلاش خود را برای معرفی ائمه به کار برند و ابعاد مختلف شخصیتی و سلوک متعالی آن بزرگواران را به صحنه آورده و برای عموم بیان کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان این که ما وظیفه داریم مقام و ارزش‌های والای امام رضا(ع) را به انحای مختلف برای اذهان عمومی تبیین کنیم، گفت: هم‌جواری خراسان شمالی با مضجع شریف حضرت ثامن‌الائمه(ع) سعادتی بزرگ برای این خطه است و ازاین‌رو هنرمندان عرصه‌های مختلف به‌ویژه فعالان و خالقان آثار نمایشی باید به ارتقای آگاهی آحاد جامعه در زمینهٔ سبک و سیره زندگی آن حضرت کمک کنند.

نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خلق آثار هنری ارزشمند و فاخر دینی به آگاهی و بینش نیاز دارد که لازم است بیش‌ از پیش به این موضوع توجه شود.

وی بر ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا(ع) تأکید کرد و گفت: باید همه مسئولان تلاش کنند تا جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری که با موضوع اهل‌بیت(ع) زینت می‌یابد، در شأن آن بزرگواران باشد.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری تئاتر رضوی در خراسان شمالی، نشان از توجه مردم دین‌دار و انقلابی استان به اهمیت تئاتر و تأثیر آن در جذب قلوب و ترویج ارزش‌های اسلامی دارد.

وی با تأکید بر مغتنم شمردن برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در این استان و بهره‌مندی از فضای فرهنگی آن برای عمومیت بخشیدن آموزه‌های دینی در جامعه، اطلاع‌رسانی برای حضور بیشتر مردم را خواستار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جشنواره تئاتر رضوی می‌تواند زمینه انس مردم با زیبایی و ارزش‌های دینی و انسانی را فراهم آورد، گفت: آموزه‌های رضوی سرشار از اندیشه، تأمل و شناخت است و جهل و بی‌خبری در آن جایگاهی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha