پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زمانی

رئیس دادسرای ویژه روحانیت استان قزوین، با تاکید بر ضرورت حضور هدفمند حوزه و روحانیت در فضای مجازی، گفت: حوزه باید با تولید محتوا، با قدرت در فضای مجازی حضور داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای مخاطبان در این فضا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی زمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در قزوین، به نقش مهم روحانیت و حوزه های علمیه در رابطه با اطلاع رسانی شفاف به خانواده ها در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برای حضور موثر در فضای مجازی باید ابتدا گروه مخاطب را بشناسیم و برای آموزش آنها اقدام کنیم و در این مسیر، نقش حوزه های علمیه خطیر است.

وی افزود: باید در این وضعیت آگاه کردن مردم را در دستور کار قرار دهیم و بدانیم اگر سواد رسانه ای مردم بالا برود و درک درستی از آسیب های فضای مجازی داشته باشیم، می توانیم آسیب ها را کاهش دهیم.

واقعیت های فضای مجازی را بشناسیم

رئیس دادسرای ویژه روحانیت استان قزوین ادامه داد: در حوزه رسانه ای به ویژه فضای مجازی باید واقعیت ها را بشناسیم و آن را بپذیریم تا بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای کاهش تهدید در این بخش داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی به نقش تاثیرگذار حوزه های علمیه در این عرصه اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که حوزه  های علمیه از ظرفیت فرهنگی و دینی جامعه محسوب می شوند؛ نقش مهمی در رشد و بالندگی کشور دارند و با توجه به نقش حوزه های علمیه در پرورش علما و دانشمندان دینی و اثرگذار ی این فرزانگان در فرایند هدایت جوامع دینی، مسلح شدن این ظرفیت های آموزشی به امکانات و علوم روز و تخصص گرایی، از ضرورت هایی است که طی سال های اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه از دیرباز در بخش های فرهنگی و دینی جامعه به اشکال مختلف نقش تاثیرگذاری داشته و استفاده از منبر و ارتباط چهره به چهره از ابزارهای  تبلیغی حوزه است که از این طریق تاکنون، اهداف فرهنگی خود را  پیش برده اند.

شکاف نسلی موجود در خانواده

 حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: شناخت فضای مجازی و آموزش آن به اعضای خانواده از مقدمات استفاده از آن است. با توجه به شکاف نسلی موجود در خانواده، آگاهی فرزندان نسبت به ابزار و محیط های دیجیتال بیش از والدین بوده و این مسئله می تواند رابطه تربیتی موجود در خانواده را مختل سازد؛‌لذا توجه به نقش خانواده به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در سلامت جامعه موثرترین راهکار پیشگیرانه نسبت به آسیب های فضای مجازی است.

والدین سطح سواد رسانه ای خود را افزایش دهند

رئیس دادسرای ویژه روحانیت استان قزوین اظهار کرد: پدران و مادران باید حداقل با استفاده از منابع معتبر که در این زمینه اطلاع رسانی می کنند، سطح سواد رسانه ای خود را افزایش دهند، تا بتواند با تسلط کافی به فضای مجازی، فرزند خود را تربیت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha