پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، نماز جمعه را تریبون دفاع از انقلاب و ولایت فقیه دانست و بر ضرورت تقویت آن تاکید کرد و گفت: برپایی «جمعه‌ بازارها» و سایر برنامه‌ها در جمعه، به‌ نوعی رقیبی برای نماز جمعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان در حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) اسفراین، اظهار داشت: نماز جمعه، تریبون بصیرت بخشی جامعه و مایه شکوه اسلام و پشتیبان نظام اسلامی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: نماز جمعه تریبون بصیرت بخشی در امور عبادی سیاسی و ایجاد کننده روحیه ایمان و تقوا و همچنین آگاهی بخشی در مسائل سیاسی و اجتماعی است. 

وی تصریح کرد: نماز جمعه باید با شکوه بیشتری برگزار شود و البته این خواست قرآن است که افراد به نماز جمعه بی‌توجه نباشند و در وقت نماز جمعه به تجارت نپردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با انتقاد از برگزاری برخی برنامه‌ها در روز جمعه گفت: برای این فریضه دینی نباید رقیب درست شود که برپایی «جمعه‌ بازارها» و سایر برنامه‌ها در جمعه، به‌ نوعی رقیبی برای نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: توصیه می‌کنیم که اگر کسبه و بازاریان می‌خواهند شغلشان برکت داشته باشد به نماز جمعه بیایند و در این آیین عبادی و سیاسی شرکت کنند.

امام‌جمعه بجنورد به نقش ائمه جمعه در توسعه جامعه به‌ویژه در ابعاد فرهنگی و سیاسی پرداخت و گفت: با تدابیر امام راحل (ره) و تأکیدات مقام معظم رهبری، محافل نماز جمعه با شور و شکوه روزافزون در کشور برپا می‌شود که این شور باید روزبه‌روز افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: حضور در نماز جمعه ثواب بسیاری دارد و اهتمام برای حضور همیشگی در آن، نشانه توجه به آموزه‌های اسلامی است.

گفتنی است، گزارش عملکرد ستاد نماز جمعه شهرستان اسفراین نیز از جمله برنامه های گردهمایی ائمه جمعه در اسفراین بود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha