پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از تحصیل قریب به ۱۴۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه و ارائه درخواست برای راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد از تحصیل قریب به ۱۴۰۰  طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه این استان خبر داد و با بیان اینکه این تعداد طلبه در سطوح یک و دو و درس خارج از فقه در مدارس علمیه استان لرستان به فراگیری علوم حوزه مشغول هستند، گفت: هم اکنون در مدارس علمیه امام صادق (ع) بروجرد، امام جعفر صادق (ع ) ازنا، مهدیه الیگودرز، باقرالعلوم (ع) کوهدشت و بقیه الله الاعظم (عج) نورآباد سطوح 1 و 2 حوزه برای داوطلبان دایر است .

وی با اشاره به اینکه در مدارس علمیه ولیعصر (عج) بروجرد، آیت الله العظمی بروجردی(ره) دورود، امام رضا (ع) پلدختر و مدارس رضویه و صادقیه خرم آباد تنها سطح 1 حوزه برای علاقمندان دایر است، خاطر نشان کرد: تلاش می شود با پیگیری و اخذ مجوز نهایی و موافقت نامه های لازم در مدارس صادقیه و رضویه خرم آباد که مشکلی از لحاظ تامین فضا و استاد وجود ندارد سطح 2 حوزه نیز برای علاقمندان به ادامه تحصیل راه اندازی شود .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان افزود: با پذیرش قریب به  250 طلبه جدید در مهرماه، پیش بینی می شود آمار طلاب حوزه  لرستان به بیش از 1650طلبه برسد.

درخواست راه اندازی رشته های تخصصی

حجت الاسلام والمسلمین میناپور  همچنین از ارائه درخواست برای راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه  استان خبر داد و گفت: تلاش می شود با اخذ مجوز لازم و پیگیری های نهایی رشته های تخصصی تفسیر قرآن و حدیث، گرایش تخصصی علوم قضا برای مدارس علمیه رضویه و امام جعفر صادق (ع) ازنا راه اندازی و دایر شود .

وی با اشاره به اینکه با پایان یافتن دوره تهذیبی میثاق طلبگی در حوزه لرستان، نیمه مرداد ماه برگزاری دوره اختبار و تثبیت در مدارس استان آغاز خواهد شد، گفت: مئولیت برگزاری دوره اختبار و تثبیت بر عهده مدارس است و براساس ابلاغیه مرکز مدیریت، مدارس باید تا نیمه اول شهریورماه، این دوره آموزشی را برای داوطلبان پذیرقفته شده در آزمون کتبی و دوره میثاق طلبگی را برگزار کنند که پس از بررسی لازم داوطلبان موفق در دوره های میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت برای تحصیل حوزه در مهرماه سال 97-96 جذب 12 مدرسه علمیه این استان خواهند شد .

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha