جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح بشارت

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، از اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۱ در ۱۱۳ باب از کانون های مساجد این استان خبر داد.

محمد هادی نیا مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با تشریح فعالیت های کانون های مجری طرح قرآنی ۱۴۵۱ در استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی که مجری طرح قرآنی ۱۴۵۱ هستند، ۱۱۳ باب کانون است.

وی افزود: از این میان، ۵۲ باب کانون روستایی و ۶۱ باب کانون شهری هستند که در کل تعداد سه هزار و ۲۹۹ نفر در این طرح شرکت دارند.

هادی نیا با اشاره به تعداد کلاس های تشکیل شده، گفت: تعداد ۱۳۵ کلاس تشکیل شد که از این تعداد،۵۷ کلاس به استعداد هزار و ۴۴۴ نفر ویژه خواهران و ۷۸ کلاس به استعداد هزار و ۶۱۵نفر ویژه برادران است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهر تبریز بیشترین مشارکت را در اجرای این طرح قرآنی دارد، اظهار داشت: طرح قرآنی ۱۴۵۱ در ۳۲ باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر تبریز در حال اجراست و شهر مرند نیز با ۲۹ باب کانون فرهنگی هنری در رده بعدی قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به تعداد کانون های مجری این طرح در سال گذشته گفت: طرح ۱۴۵۰ سال گذشته در ۶۶ باب از کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی اجرا شد که در مجموع هزار و ۵۲۹ نفر شرکت کردند.

گفتنی است،‌ طرح ملی قرآنی «بشارت ۱۴۵۱» همراه با پویش ملی حفظ سوره واقعه، به همت شبکه قرآن سیما و با همکاری حوزه های علمیه، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و برخی از دستگاه های فرهنگی در سطح کشور در حال اجراست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha