جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زندان جو بحرین

حوزه/ درهای سلول ها همچنان به روی زندانیان بسته است و زندانیان در طول ۲۴ ساعت، فقط به مدت ۴۰ دقیقه می توانند از هوای آزاد بهره مند شوند و مابقی وقت روز را باید در سلول ها بمانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، برخی منابع بحرینی از درون زندان مرکزی جو خبر داده اند که اوضاع این زندان همچنان پر تنش است و به طور ویژه از آغاز سال میلادی 2017 و پس از عملیات فرار گروهی از زندانیان انقلابی، این تنش و شکنجه زندانیان رو به افزایش است و ماموران زندان ها بیش از پیش به شکنجه بدنی و بهداشتی زندانیان روی آورده اند.

بنا بر اظهارات این منابع، درهای سلول ها همچنان به روی زندانیان بسته است و زندانیان در طول 24 ساعت فقط به مدت 40 دقیقه می توانند از هوای آزاد بهره مند شوند و مابقی وقت روز را باید در سلول ها بمانند.

سخت گیری در ملاقات زندانیان

بر پایه این گزارش، زندانیان از سخت گیری های پیوسته در جریان ارتباط با خانواده های خود رنج می برند و به آنها وقت کافی برای ملاقات و تماس داده نمی شود و حتی برخی از زندانیان در حین ملاقات با خانواده خود مجبور به ترک ملاقات یا تماس تلفنی می شوند و تمام این سخت گیری ها زیر نظر مدیران زندان انجام می شود؛ چراکه تمام این اتفاقات در مقابل دوربین های امنیتی زندان رخ می دهد.

اوضاع بهداشتی زندان رو به وخامت است

بنا بر اعلام این منابع بحرینی اوضاع بهداشتی زندان ها نیز رو به وخامت است و ماموران زندان مانع ورود دارو از خارج به زندان می شوند و فقط تعداد اندکی از زندانیان اجازه دارند از خارج زندان دارو بیاورند و این داروها نیز آنقدر دیر به دست آنها می رسد که گاهی زندانیان به خاطر این تاخیر، دچار مشکل می شوند و بیماری آنها شدت می یابد.

ماموران زندان بحرین علاوه بر این زندانیان را از حق معاینه پزشک و مراجعه به بیمارستان محروم کرده اند این سخت گیری ها به ویژه در مورد زندانیانی که متهم به تحریک در داخل زندان هستند، شدت می یابد و زندانیان حتی از حضور در جلسات محاکمه خود محروم می شوند و از این رو فرصت دفاع از خود را پیدا نمی کنند.

بر اساس این گزارش، بدرفتاری با زندانیان و ضرب و جرح آنها توسط ماموران زندان همچنان ادامه دارد و افرادی مانند عبدالقادر الفتلاوی و حیدر العصفور از منطقه الدراز که به 11 سال زندان محکوم هستند، مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفته اند.

زندانیان بحرین علاوه بر این از کمبود وعده های غذایی با توجه به تعداد زندانیان و همچنین فقدان تنوع در این غذاها شکایت دارند و این که زندانیانی که بیمار هستند، وعده های مناسب برای بیماران در اختیار آنها قرار نمی گیرد و این مساله به طور ویژه در مورد بیماران دارای فشار خون و مرض قند، مشکل ساز شده است.

برخی زندانیان 6 ماه است در انفرادی هستند

منابع بحرینی افزودند: برپایی شعائر دینی مانند عزاداری و مراسمات دینی در زندان ممنوع است و هرکس بخواهد این قانون را زیر پا بگذارد کتک می خورد و به انفرادی منتقل می شود و زندانیان حتی از داشتن کتاب مفاتیح الجنان نیز محروم هستند.

برخی از فعالان انقلابی حدود 6 ماه است که در انفرادی به سر می برند تا از آنها و انقلابیون دیگر انتقام گرفته شود و این افراد عبارتند از: علی صنقور، محمد المغنی، ناجی فتیل و محمد سرحان و این در حالی است که زندانی کردن طولانی مدت زندانیان در سلول انفرادی، بر خلاف قوانین محلی و بین المللی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha