جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم امام رضا(ع)

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: روحانیون باید از فرصت دهه کرامت برای تبیین سیره و زندگی حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) برای مردم به‌ویژه قشر جوان استفاده کنند تا جوانان بیش از پیش از این دو بزرگوار الگو بگیرند و از نکات اخلاقی آنها به نحو احسن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ویژه‌برنامه‌های ولادت امام رضا(ع)، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: 40 هیئت مذهبی فعال در شهرستان بجنورد به مدت 3 روز به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی افزود:  هیئت‌های مذهبی در ایام دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی متعددی اعم از جشن ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، اجرای مسابقات فرهنگی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و برپایی ایستگاه صلواتی را در سطح شهرستان داشتند.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: پایان‌بخش ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت برگزاری جشن ولادت در حرم مطهر و شرکت در دوره آموزشی و توجیهی به مدت سه روز در مشهد مقدس خواهد بود که بر اساس رتبه‌بندی از هیئت‌های مذهبی نمونه که فعالیت چشم‌گیری در اجرای برنامه‌های مناسبتی در طی سال داشته‌اند تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

وی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی ساعت 14:30 دقیقه 11 مردادماه از محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد همچنین با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای تبیین الگوی زندگی اسلامی است، گفت: از اول ماه ذی‌قعده و هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) این تعداد از مبلغین و مبلغات به مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی، ادارات، کارخانه‌ها، اعزام و اقدام به بیان فضائل و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) می‌کنند.

وی افزود: ذکر فضائل و مناقب آن حضرت و احتجاجات آن امام با رهبران ادیان توحیدی والحادی و بحث پیرامون ولایتعهدی امام رضا(ع) و بیان احکام شرعی از جمله برنامه های این مبلّغان دینی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار داشت: مبلغان و روحانیون باید از فرصت دهه کرامت برای تبیین سیره و زندگی حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) برای مردم به‌ویژه قشر جوان استفاده کنند تا جوانان بیش از پیش از این دو بزرگوار الگو بگیرند و از نکات اخلاقی آنها به نحو احسن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha