شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 421408
۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
پرستاران

حوزه/ پرستاران در جامعه یکی از اقشار کمتر دیده شده هستند که کار آنها در عین سختی در جامعه، نمود بیرونی ندارد، با این حال ساخت سریال پرستاران کمک می کند تا مردم با ایثار و از خودگذشتگی این قشر از جامعه و کارهای زینب گونه آنها آشنا شوند.

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «حوزه»درباره تجربه حضور خود در سریال «پرستاران» گفت: با توجه به آثاری که امروز در سینما و تلویزیون شاهد هستیم، به نظرم سریالی چون «پرستاران» بخشی از نیازهای صدا و سیما بود، تا بتوان به واسطه این مجموعه تلویزیونی، تصویرگر گوشه‌ای از ایثار و فداکاری قشری باشیم که شاید تا به امروز آنچنان که باید حق آنها پاس داشته نشده، زیرا پرستاران همچون آتش‌نشان‌ها عمر و زندگی خود را صرف خدمت به مردم و هم‌نوعان خود کرده‌اند، برای همین من با کمال میل در سریال‌هایی که به این اقشار توجه می‌شود، حضور پیدا می‌کنم، بدون اینکه بخواهم انگیزه‌های مالی را در آن دخیل کنم.

وی افزود: نزدیکی من به پرستاران به واسطه این کار، برایم بسیار مطلوب بود، چون توانستم به نوعی ادای دینی به آنها داشته باشم، زیرا به لحاظ شخصی خودم را مدیون آنها می‌دانم. در کلامی باید بگویم که من جان خواهر خود را مدیون پرستاران هستم، چون زمانی که همه از بهبود خواهرم ناامید شده بودند، پرستاران یک بیمارستان، با تلاش‌های شبانه روزی خود باعث شدند تا او دوباره به زندگی بر گردد.

*روشنگری سریال پرستاران درباره این قشر از جامعه

این بازیگر با بیان این‌که ساخت سریال‌هایی چون «پرستاران» باعث می‌شود سختی کار این قشر از جامعه دیده شود، گفت: به جرأت می‌توانم کار آنها را همچون عبادت کردن توصیف کنم که سختی‌های فراوان دارد. شاید عده‌ای که به سختی واقعیت‌ها را می‌پذیرند، بگویند آنها برای خدمت رسانی خود پول می‌گیرند! اما باید از آنها سوال کرد خودشان حاضر هستند در قبال دریافت پول، رسیدگی یک بیمار سرطانی که حتی قادر به نظافت خود نیست را به عهده گیرند؟ وقتی این سوال‌ها مطرح می‌شود متوجه می‌شویم، در قبال برخی اقشار تا چه حد بی‌انصافی صورت می‌گیرد، بنابراین سریال‌هایی نظیر «پرستاران» قادر است روشنگری مطلوبی در این زمینه داشته باشد.

*تجربه شیرین ایفای نقش یک روحانی

وی در پاسخ به این سوال خبرگزاری حوزه که در سریال «من یک فرشته هستم» نقش یک روحانی را بازی کرده، این تجربه برای او چگونه بود؟ اظهار کرد: من در کارهای دیگری هم، نقش روحانی را ایفا کرده بودم. بازی در نقش روحانی بسیار سخت و حساس، اما در عین حال شیرین است، چون تنها یک نقش را بازی نمی‌کنیم، بلکه باید با نقش آفرینی خود، هویت و ارزش این قشر تاثیرگذار جامعه را حفظ کنیم. برای مثال در راه رفتن و حرف زدن باید متانتی را لحاظ کنیم که مناسب این قشر باشد، حتی پلک زدن در چنین نقش‌هایی دارای اهمیت است. به هر حال من هرگاه که بازیگر نقش روحانی بودم سعی کردم که از افراد بسیاری که عمدتاً نیز روحانی هستند مشاوره بگیرم تا کارم را به بهترین نحو ممکن انجام دهم.

*ویژگی های حبیب الله کاسه ساز در ترویج ارزش های دینی

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره درگذشت حبیب‌الله کاسه ساز تهیه‌کنننده ارزشی سینما خاطرنشان کرد: بسیار افسوس می‌خورم چرا فرصتی پیش نیامد تا در یک کار با حبیب‌الله کاسه ساز همکاری داشته باشم، البته چندین بار تا آستانه این همکاری پیش رفتیم. برای مثال در فیلم‌های «مزرعه پدری» و «اخراجی‌ها» این موقعیت در حال شکل گرفتن بود، اما در لحظه آخر این فرصت برای من فراهم نشد، اما به هر حال با وی آشنایی نزدیک داشتم و به خوبی خصوصیات وی را می‌شناختم. مرحوم کاسه‌ساز هنرمندی بود که حضور در سینما را برای شهرت و منافع مالی نمی‌خواست، بلکه در پی این بود که با زبان سینما بتواند ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را بگوید. این نکته را وی، بارها در سخنان خود بیان می‌کرد که ما اهالی سینما موظف هستیم فداکاری‌های شهدا را تصویر کنیم. برای همین تصور من این است که دیگر نظیر وی در سینما نخواهد آمد.

توکلی در پایان تاکید کرد: از مسئولان و مردم درخواست می‌کنم قدر هنرمندان ارزشی سینمای کشورمان را تا زمانی زنده هستند بدانند، چون هنوز هم افراد بسیاری در سینما وجود دارند که عمر خود را صرف اعتلای ارزش‌های دینی و انقلاب کرده‌اند، پس بیاییم آنها را درک کرده و پاسدار زحمات آنها باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha