چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباسی- معاون آموزش المصطفی

حوزه/ معاون آموزش جامعه المصطفی با اشاره به این که در جامعه المصطفی ۵۰ نشریه تخصصی در حوزه های مختلف علمی و اجتماعی به چاپ می رسد، گفت: امروز انتشارات المصطفی در بحث نشر کتاب با رویکرد هر روز یک کتاب، سالیانه قریب به ۴۰۰ عنوان کتاب را به چاپ می رساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، معاون سابق پژوهش جامعه المصطفی در مراسم تودیع و معارفه معاون جدید پژوهش، ضمن تبریک ایام فرخنده دهه کرامت، با بیان این که امیدواریم همواره قدردان نعمت های الهی باشیم، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از ارتقاء فعالیتی جامعه المصطفی مرهون مدیریت ویژه، برجسته و  استثنایی آیت الله اعرافی است.

وی در ادامه با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز از مدیران و مسئولان باتجربه جامعه المصطفی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: ایشان در هر سمتی که در جامعه المصطفی نقش آفرینی نموده اند، درخشیدند و به توفیقات قابل توجهی دست یافته، همچون مجاهدان راه الهی با جدیت هرچه تمام فعالیت های دینی را با توانایی و سخت کوشی مضاعف پیگیری نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گردش های مدیریتی را یکی از برکات مهم و مورد توجه سازمان ها عنوان کرد و اظهار داشت: برخورداری از نگاه جامع به فعالیت های سازمان و دوری از نگاه های بخشی، از مهمترین ویژگی های گردش مدیریتی به شمار می رود.

معاون آموزش جامعه المصطفی با بیان این که معاونت پژوهش در منظومه سازمان های علمی، جایگاه برجسته ای دارد، خاطرنشان کرد: ارزیابی علمی مجموعه ها بیشتر معطوف به آثاری است که از مجموعه معاونت پژوهش تراوش می شود؛ همایش ها، نشست ها، کتاب ها، کرسی های نظریه پردازی، فرصت های مطالعاتی و...  به نوعی از مهمترین معیارهای سنجش مرجعیت علمی و الهام بخشی مجموعه به شمار می رود.

وی ضمن اشاره به این که در حوزه های پژوهشی با ایده آل و وضعیت مطلوب فاصله داریم، خاطرنشان کرد: تلاش هایی که همکاران عزیز در طی سال های فعالیتی معاونت پژوهش انجام داده اند، راه و مسیر روشنی را رقم زده، می توان کارنامه قابل قبولی را با آن عرضه نمود.

سخنران این نشست در ادامه به پیشینه تأسیس معاونت پژوهش در جامعه المصطفی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ساختار بندی فعالیت ها و تأسیس صفوف پژوهشی گسترده با رویکردی هدفمند، از مهمترین دستاوردهای جامعه المصطفی در حوزه پژوهش به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که جامعه المصطفی در مراکز داخلی و خارجی، مجموعه های پژوهشی متعددی را راه اندازی نموده است، اظهار داشت: بخش زیادی از فعالیت های پژوهش جامعه المصطفی در درون نظام آموزشی تعبیه شده است و مراکز صفی المصطفی، متولی پیگیری و اجرایی سازی این فعالیت ها هستند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت پژوهش، به آمادگی جامعه المصطفی برای فعال سازی 15 قطب پژوهشی زبانی اشاره نمود و تصریح کرد: تقویت و فعال سازی تمام قطب های پژوهشی زبانی، حرکتی مهم در راستای توسعه فعالیت های جامعه المصطفی خواهد بود.

معاون آموزش جامعه المصطفی با اشاره به این که در جامعه المصطفی 50 نشریه تخصصی در حوزه های مختلف علمی و اجتماعی به چاپ می رسد، اظهار داشت: امروز انتشارات المصطفی در بحث نشر کتاب با رویکرد هر روز یک کتاب، سالیانه قریب به 400 عنوان کتاب را به چاپ می رساند.

وی به ساماندهی شبکه بین المللی نشر در گستره جهانی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: راه اندازی کمیسیون همکاری های علمی با رویکرد گسترش تعاملات با مجموعه های علمی- دانشگاهی بین المللی، از مهمترین رویکردهای بین المللی معاونت پژوهش به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی شکل گیری ساختار انجمن های علمی و امور محققان را از دیگر فعالیت های ارزشمند معاونت پژوهش عنوان نمود و یادآور شد: در جامعه المصطفی حدود 4 هزار محقق با 40 هزار عنوان آثار علمی شناسایی و ثبت شده است؛ قطعاً کارهای صورت گرفته در جامعه المصطفی، چندین برابر چیزی است که شناسایی می شود.

معاون آموزش جامعه المصطفی افزود: جامعه المصطفی ضمن توانمندسازی نیروهای محقق و ارائه آموزش های دانش افزایی به ایشان، موضوعات هدفمندی را برای رویکردهای پژوهی ارائه می نماید.

وی به توسعه ساماندهی رتبه بندی و ارزیابی ها در جامعه المصطفی اشاره نمود و یادآور شد: کار پژوهش در مرجعیت بخشی علمی به سازمان ها  بسیار مؤثر بوده، این مهم توسط نیروهای علمی اعم از اساتید، پژوهشگران و دانش پژوهان دنبال می شود. بخش ستادی تنها پشتیبانی، نظارت و ساختار دهی را پیگیری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان کمک تمام نهادها به حرکت کاروان پژوهشی را امری بسیار مهم در ارتقاء فعالیت های جامعه المصطفی عنوان کرد و اظهار داشت: قدردان تمام کسانی هستیم که در راستای ارتقاء روز افزون اندیشه های دینی در گستره جهانی تلاش می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha