جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان گفت: تئاتر دینی به‌عنوان هنر ارزشی باید بیش‌ازپیش در جامعه ترویج یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک دهه کرامت و ابراز خرسندی از برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان اظهار داشت: هنر خلق زیبایی بر مصداق‌هایی از سیره ائمه (ع) است و استفاده از زبان هنر در تعمیق باورهای دینی بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است.

وی افزود: تئاتر از جمله هنرهایی است که به سبب زنده بودن در اجرا و ارتباط تنگاتنگ مخاطب با هنرمند، از تأثیرگذاری ویژه‌ای برخوردار است. 

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خود در سال 91، خراسان شمالی را استانی سرزنده و با نشاط معرفی کردند که امروز این شورونشاط با برگزاری جشنواره تئاتر رضوی بیش‌ازپیش مشهود است. 

وی ابراز امیدواری کرد که خراسان شمالی به‌عنوان خواستگاه تئاتر کشور معرفی شود تا بیش‌ازپیش تئاتر دینی و این هنر ارزشی در این استان ترویج یابد. 

حجت‌الاسلام‌ سالاری، همچنین برگزاری آیین افتتاح دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) بجنورد را مایه پیوند روح هنرمند با معنویت دانست و گفت: هر فعالیتی که با فضل و هنر درآمیزد و بزرگ شود، عاقبتش نیکو خواهد بود. 

گفتنی است، دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با شرکت 8 اثر از استان‌های فارس، خوزستان، کرج، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین در بخش رقابتی هشتم تا یازدهم مردادماه جاری در سالن‌های گلشن و شمس بجنورد به روی صحنه می‌رود. 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha