جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه آمریکا با وضع تحریم‌های جدید پیمان‌شکنی و بداخلاقی خود را اثبات کرد، گفت: مسئولان باید در برابر تحریم‌های جدید موضع‌گیری عزتمندانه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، صبح امروز در نشست خبری به مناسبت دوازدهم مرداد، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی از ابتدای انقلاب با این اقدامات خبیثانه آمریکا آشنا هستند و وضع تحریم‌های جدید موضوع جدیدی نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: با این اقدام کنگره آمریکا کسانی که ذره‌ای به بد‌عهدی آمریکا تردید داشتند هم متوجه شدند که آمریکا دشمن شماره یک ایران است.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از این تحریم‌ها ضرر نخواهد کرد تصریح کرد: دلخوش کردن به آمریکا بیهوده و عبث است و آمریکا نشان داد که نمی‌شود به آن اعتماد کرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان نظام اسلامی در برابر تحریم‌های جدید به‌گونه‌ای موضع‌گیری کنند که هم غرور ملی ایران اسلامی حفظ شده و هم منافع کشور تأمین شود، گفت: نوع موضع‌گیری و تصمیم‌گیری مسئولان جمهوری اسلامی در برابر اقدام جدید آمریکا اهمیت فراوانی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به احداث ساختمان جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اظهار داشت: زمینی که برای احداث این ساختمان در سال 86 واگذار شد خارج از محدوده شهری بوده و در سایت اداری قرار دارد؛ درحالی‌که محل احداث این ساختمان با رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سازگار نیست.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی بار ترافیکی نداشته و از سوی دیگر ارتباط مستمر در برگزاری مراسم بین شورا به‌عنوان مرکز تدارکاتی با مراسم ضروری است؛ ازاین‌رو قرار گرفتن ساختمان شورا در خارج از محدوده شهر منطقی نیست.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 12 عنوان مراسم محوری از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی و هماهنگی و برگزار شد، گفت: برای برنامه‌ریزی این مراسم 69 جلسه استانی و 168 جلسه ستادی در شهرستان‌ها برگزار شد.

وی یادآور شد: سال گذشته درمجموع 812 مراسم در سطح استان برگزار شد که در قالب این مراسم بیش از 20 هزار برنامه مختلف ازجمله همایش، نمایشگاه و ... برپا شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: در سال گذشته جمعیت واقعی شرکت‌کننده در مراسم انقلابی در استان خراسان شمالی بیش از 250 هزار نفر برای هر مراسم برآورد شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به حضور پرشور مردم در مناسبت‌های ملی و انقلابی، اظهار داشت: مناسبت‌های ملی و انقلابی در جمهوری اسلامی باید بیشتر و بهتر در جامعه نمود پیدا کند .

وی با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در برگزاری مراسم ملی و مذهبی همراه و همکار نباشند موفقیتی حاصل نمی‌شود، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همواره بر مسئولان استانی تأکید کرده است همواره بایستی بر اساس حفظ وحدت در استان فعالیت‌های ملی و مذهبی انجام پذیرد.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار داشت: طبق اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این شورا، نهادی مردمی و غیردولتی است و با توجه به صراحت اساسنامه مسئول برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی در کشور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و هر نهاد خودخوانده و خودمختاری در این عرصه باید با هماهنگی با این نهاد عمل نماید.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت تمامی ستادهای انقلابی و ملی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است افزود: هیچ حزب و یا گروهی حق ندارد بدون مجوز با نام مراسمات و مناسبت‌ها تشکیل ستاد بدهند و این امر وجهه قانونی ندارد چرا که این حرکت‌ها مخل وحدت و اتحاد جامعه است.
حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: با توجه به نیاز بیش‌ازپیش به وحدت، همدلی و یکپارچگی میان آحاد مردم ایجاد تفرقه و دوقطبی گری در جامعه از هیچ حزبی پذیرفته شده نیست و باید با آن مقابله جدی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha