سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی-عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان

حوزه / حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان این که امروز مخاطب شناسی باید در حوزه در کنار سایر دروس به مبلغان آموزش داده شود، گفت: مبلغ در صورتی می تواند در مخاطب تأثیر گذارد که شناخت کافی نسبت به افکار و ایده های او داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، امروز در کارگاه آموزش فن بیان و مخاطب شناسی ویژه ستایشگران خواهر بابیان اینکه مبلغان همانند انبیا و اولیای الهی وظیفه ارشاد و هدایت افراد جامعه را بر عهده دارند، گفت: مبلغان باید در درسها و جلسه های تبلیغی  خود دارای فن بیان قوی و خطابه محکم، استوار و توانمند باشند.

وی که در جمع مبلغان خواهر خراسان رضوی که در طول سال جلسات زیادی با بانوان پیرامون نشر معارف دین دارند، سخن می گفت، به اهمیت ارتباط صمیمی با مخاطب اشاره کرد و افزود: یک سخنران با استفاده از فن بیان مناسب می تواند حتی به عنوان الگوی رفتار مخاطبان خود قرار گیرند،لذا استفاده مهارت های زبان بدن و کلام  در بیان معارف دین قطعا تاثیر گذار خواهد بود .

 عضو اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: تبلیغ آموزه های دینی وظیفه و تکلیف اصلی حوزویان است و برای توفیق در این عرصه باید تبلیغ و ارتباطات را ساماندهی کنیم

وی افزود: هدف از سخنرانی برای مبلغ انتشار و تبلیغ اوامر و نواهی دین از آیات و روایات است از این رو باید مبلغان دین در انتقال درست مطلب از روش های مناسب استفاده کنند.

این مشاور دینی و خانواده در این باره ادامه داد: سخنران اگر دارای مهارت باشد می تواند در رساندن پیام خود معجزه کند. سخنران باید علمی صحبت و در تبیین مطلب خود احساسات مخاطبین را برانگیخته و رفتار سازی کند.

وی در ادامه به معرفی شخصیت های مطرح حوزه که در  امروز از شهرت خاصی در بیان مردم برخوردارند، گفت: مخاطب شناسی ویژگی دیگر یک مبلغ عرصه دین است که باید تلاش کند با مطالعه و پژوهش این مهارت را کسب کند.

حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان این که امروز مخاطب شناسی باید در حوزه در کنار سایر دروس به مبلغان آموزش داده شود، گفت: مبلغ در صورتی می تواند در مخاطب تأثیر گذارد که  شناخت کافی نسبت به افکار و ایده های او داشته باشد؛ مخاطب شناسی کار آسانی نیست بکله نیازمند پژوهش و تحقیق و ایجاد کار گروهی است اما متأسفانه در این زمینه تلاشی صورت نگرفته است؛ همه نهادهای فرهنگی از جمله حوزه های علمیه و صداوسیما باید به صورت هماهنگ در در این زمینه برنامه ریزی کنند.

عضو اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان  با بیان اینکه حضور مبلغان در فعالیت های اجتماعی باید متناسب با روحیه مخاطب باشد بنابراین در این زمینه نیز به دانش مخاطب شناسی نیاز است ابراز کرد: تبلیغ دارای شرایط و خصوصیات فراوانی است که باید شناسایی شوند و تبلیغ بدون برنامه ریزی و محاسبه نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

انتهای پیام/313/24

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha