پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عکس

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری اولین دوره آموزش احکام با حضور بانوان مبلّغ و پاسخگوی مسائل دینی، در اولین نشست فصلی دوره دوسالانه خبر داد.

خانم مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار کرد: اولین نشست فصلی  دوره دو سالانه  آموزش احکام به مدت دو روز،  به میزبانی  مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی 50 نفر از بانوان فارغ التحصیل سطح دوم(کارشناسی) و کارشناسی ارشد حوزوی که به عنوان پاسخگوی مسائل دینی در سطح شهرستان خود فعالیت دارند؛ با هدف ارتقای سطح علمی و آموزشی در این دوره شرکت کردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: این دوره دو ساله آموزش احکام در هشت فصل و با موضوعات متفاوت و مورد نیاز جامعه به مدت دو سال برگزار می شود .

حسن پور اضافه کرد: با توجه به استقبال بانوان حوزوی پاسخگو از سراسر استان برای شرکت در این دوره و در پی تقاضای مبلغان برای ارتقای سطح علمی، سعی می کنیم از اساتید برجسته کشوری و استانی برای آموزش پاسخگویان دعوت کنیم.

وی تأکید کرد: در این نشست علاوه بر تدریس خانم رحیمه میرفندرسکی از اساتید جامعة الزهرای قم و پاسخگوی مسائل دینی مرکز ملی پاسخگویی کشور در موضوع تقلید و طهارت با استناد به نظر اکثر مراجع تقلید، سئوالات بدون پاسخ جمع آوری شده  از سطح شهرستان ها نیز از سوی شرکت کنندگان مطرح و از سوی استاد دوره پاسخ داده شد.

برپایه این گزارش، نشست بعدی این دوره آموزشی در فصل پاییز خواهد بود و پس از طی دوره دو ساله به شرکت کنندگان موفق گواهی پایان دوره اعطا می شود.

 

انتهای پیام/ ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha