جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گفت: این مرکز با حدود ۵۰۰ طلبه، ۹۰ طلبه فارغ‌التحصیل و یا در حال نگارش پایان‌نامه و ۱۱ کلاس در نوبت‌های صبح و عصر مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، نشست هم‌اندیشی اساتید مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با حضور اساتید این مرکز و برخی اساتید گرایش تعلیم و تربیت اسلامی در سالن همایش های ساختمان شهید بهشتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

*پانصد طلبه در مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند

مدیر مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ابتدای این برنامه ضمن خوش‌آمدگویی به اساتید، اظهار داشت: نباید به طلاب این مرکز تنها با نگاه آموزشی نگریست؛ بلکه آن‌ها مهره‌های اصلی در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و یا خارج از آن هستند و نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

دکتر طاهره ماهروزاده ضمن ارائه گزارشی پیرامون این مرکز بیان داشت: مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با حدود ۵۰۰ طلبه، ۹۰ طلبه فارغ‌التحصیل و یا در حال نگارش پایان‌نامه و ۱۱ کلاس در نوبت‌های صبح و عصر مشغول به فعالیت است.

وی افزود: با همکاری گروه علمی مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، دوره‌های این مرکز به‌صورت مجازی نیز در حال برگزاری است.

*مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی بازوی حرکتی سایر بخش‌های جامعه‌الزهرا(س) است

مدیر مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) خاطرنشان کرد: در ورودی امسال، ۱۶۰ طلبه از میان شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی پذیرفته‌شده‌اند که این میزان نسبت به رشته  تفسیر دو برابر و نسبت به سایر رشته‌ها سه برابر است.

دکتر ماهروزاده با تأکید بر اینکه گرایش بالای طلاب به این رشته نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه از سوی مدیریت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و اساتید است، تصریح کرد: با همکاری مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی با سایر بخش‌ها و معاونت‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و همچنین با توجه به درخواست‌های فراوانی که از این مرکز می‌شود، می‌توان گفت مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی به‌عنوان بازوی حرکتی بخش‌ها است.

*دروس عمومی مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی رنگ و بوی اسلامی به آن می‌دهد

مدیر مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه گفت: دروس مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به‌صورت عمومی و تخصصی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه دروس عمومی باعث می‌شوند این رشته که به گمان برخی به اندیشه‌های غرب گرایش دارد، رنگ و بوی اسلامی به خود بگیرد؛ از اساتید دروس عمومی این رشته تقاضامند مشارکت و اهتمام بیشتری نسبت به مباحث مورد تدریسشان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ طلبه مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی از پایان‌نامه‌های خود دفاع کرده‌اند، اظهار داشت: ۹۷ دانش‌پژوه در حال نگارش پایان‌نامه هستند و از این میان، بیش از ۳۰ طلبه در خود جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یا محیط‌های خارج از آن مشغول مشاوره و یا تدریس هستند.

دکتر ماهروزاده در پایان با بیان اینکه حضور در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از الطاف حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است، گفت: امیدواریم اساتید و صاحب‌نظران مباحث اخلاق و تربیت اسلامی با انتقادات و پیشنهاد‌های خود ما را در به سرانجام رساندن طلاب به اهداف خود یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha