شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ازدواج اسان

استاد حوزه علمیه استان لرستان گفت: مسائل زیادی در جامعه منجر به آسیب های اجتماعی می شوند، در همین راستا، ترویج ازدواج آسان، یکی از راهکارهای کاهش آسیب ها می باشد .

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد،با تاکید بر این که برگزاری ازدواج های آسان راهکاری موثر در حل مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی فراروی جوانان است، بیان داشت: مبلغان، متولیان فرهنگی،‌خیرین جامعه و خانواده ها باید برای تبلیغ،ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه، اقدمات هدفمند و چشمگیری را  انجام دهند.

وی با بیان این که مبلغان و فعالان دین و فرهنگ باید در منابر و سخنرانی های خود به ضرورت ترویج ازدواج آسان و همچنین آثار و برکات ازدواج به موقع و ساده بپردازند، افزود: امروز باید با همت جهادی در خصوص ترویج و معرفی الگوهای ازدواج آسان به جوانان، گام های ارزشمند و ماندگاری برداشته شود.

کارشناس علوم دینی لرستان با اشاره به این که هدف غایی ازدواج، ایجاد آرامش جسمی و  روانی است، خاطر نشان کرد: امروز باید با فرهنگ سازی در خصوص ازدواج آسان، جوانان را از دام ارتباطات و تهاجم فرهنگی دشمن با هدف تضعیف بنیان خانواده، نجات دهیم .

حجت الاسلام موسوی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه نیز یادآور شد: متاسفانه امروز به دلایل مشکلات اقتصادی، بسیاری از جوانان دانشگاهی و فارغ التحصیل تا یافتن شغل و بهبود وضعیت اقتصادی مناسب، از تشکیل خانواده گریزانند و در این راستا ترویج ازدواج آسان می تواند راهکاری موثر برای ترغیب جوانان به سمت تشکیل خانواده باشد.

وی با بیان این که تغییر نگرش ها در رابطه با سخت گیری های بی مورد در ازدواج جوانان، حذف مهریه های سنگین، ارتقای مهارت جوانان برای انتخاب آسان و به موقع و همچنین بالا بردن سطح آگاهی جوانان برای زندگی به دور از چشم و هم چشمی و تجملات، از جمله راهکارهای فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان در جامعه است، گفت:در این راستا مبلغان باید با تبلیغ در بین خانواده ها، جلسات مذهبی و دانشگاهی در راستای ترویج ازدواج آسان در جامعه قدم بردارند.

پژوهشگر علوم دینی در پایان با اشاره به نقش اثزگذار رسانه ها به ویژه رسانه ملی در ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه، گفت: رسانه ها باید با معرفی و یافتن الگوهای ازدواج آسان و آگاهانه خانواده ها و جوانان را به سمت و سوی برگزاری مراسم ازدواج آسان، بی تکلف و ساده سوق دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha