پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوتراب موسوی

حوزه/ امام جمعه شهرستان آبیک قزوین گفت: مناظرات علی بن موسی الرضا(ع) مسأله ای تاریخی و متعلق به گذشته نیست، بلکه از نظر پاسداری از حریم اسلام و خط مکتبی، سرمشق بسیار جامعی برای امروز و هر زمان دیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوتراب موسوی، در جمع خانواده های طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهرستان آبیک ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) گفت: در ایام دهه کرامت باید معارف رضوی و اهل بیت(ع) به جامعه معرفی شود و تلاش بر این داشته باشیم تا این آموزه‌ها را در جامعه نشان دهیم.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بود و بدین سبب دوستی عام و خاص را به خود جلب فرموده بود؛ هم چنین انسانیت حضرت نیز یگانه و بی مانند بود و در حقیقت تجلی روح نبوت و مصداق رسالتی بود که خود آن حضرت یکی از وارثان اسرار آن به شمار می رفت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: یکی از بارزترین ویژگی های شخصیتی امام رضا(ع) ارتباط عمیق معنوی با خدا است که در کثرت عبادت و خویشتنداری حضرت تجلی می کرد.

امام جمعه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در سیره امام رضا(ع) کمک به مستمندان، انفاق و صدقه بسیار مورد توجه بوده و به روش های مختلف به دستگیری از نیازمندان می پرداختند و حتی به صورت مخفیانه و بدون اظهار نیاز فرد نیازمند کمک فراوانی انجام می دادند.

وی اظهارکرد: در جامعه اسلامی ثروتمندان و توانگران بدون هیچ چشم داشتی از جانب فرد کمک شونده و با خلوص نیت به انفاق و صدقه دادن اقدام نمایند که خداوند پاداش اعمال نیکشان را حتما خواهد داد.

این استاد حوزه در پایان گفت: مناظرات علی بن موسی الرضا (ع) یک مسأله تاریخی و متعلق به گذشته نیست، بلکه از نظر پاسداری از حریم اسلام و خط مکتبی، سرمشق بسیار جامعی برای امروز و هر زمان دیگر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha