جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نمازی در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: متاسفانه عده ای طبابت را برای کسب در آمد می دانند، درحالی که طبابت شغل نیست، بلکه طبابت مسئولیت در قبال افراد جامعه می باشد و از نظر دینی هم همطراز جایگاه علمان دینی می باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»  درکاشان آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح «ضیافت اندیشه» اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان، علم را برای انسان ها حجت دانست و گفت: با توجه به اینکه علم برای انسانها حجت است، لذا کسی که با علم مخالفت کند، تبعات منفی برای او در برخواهد داشت.

وی، علم بدون عمل و با ریا را بی فایده دانست و افزود: هرچند انسان هایی که عملشان برای اخلاص وخدمت به خلق باشد درمعرض تهدید قراردارند، ولی خدمت آنها در نزد پروردگار محفوظ است .

عضو جامعه مدرسین حوزه  با بیان اینکه خداوند انسان های مخلص  را دوست دارد، افزود: در جایی که انسان به دنبال منفعت طلبی باشد، هیچ موقع  اخلاص پیدا نمی کند .

امام جمعه کاشان ، جامعه بدون علم را موجب  بروز جهل دانست و ادامه داد: هنر در این نیست که انسان تخصصی را کسب کند و بدون اینکه به جامعه و مردم خدمت کند، درگوشه ای بنشیند، بلکه هنر در آن است علمی  که  فرد کسب کرده در راه رضای خداوند متعال و در جهت خدمت به جامعه و حل مشکلات مردم  بکار گیرد.

طبابت برابر با جایگاه عالمان دینی است

وی ، طبابت را برابر با جایگاه عالمان دینی دانست و گفت: متاسفانه عده ای طبابت را برای کسب در آمد می دانند، درحالی که طبابت شغل نیست، بلکه طبابت مسئولیت در قبال افراد جامعه می باشد و از نظر دینی هم همطراز جایگاه علمان دینی می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به وظایف استاد و شاگرد براساس دیدگاه دینی اشاره کرد و با بیان این که استاد نباید تجربیاتش را به دیگران بفروشد، بلکه باید در اختیار شاگردانش قراردهد، گفت: اگراستاد در برابرشاگرد متواضعانه برخورد کند در جامعه الگو می شود.

وی با بیان اینکه شاگرد هم باید در برابر استاد متواضعانه برخورد کند، خاطرنشان کرد: اساتید و و شاگردان باید در آموزش و کسب علم از سیره پیامبران و ائمه اطهار (ع) الگو برداری کنند.

برپایه این گزارش، در این مراسم پس از ارائه گزارش فعالیت های انجام شده طی یک سال گذشته  توسط حجت الاسلام شاه فضل، رئیس نهاد نمایندگی رهبری و دکتر کوچکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، آیت الله نمازی به سؤالات اساتید و پزشکان پاسخ داد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha