شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پذیرش

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان لرستان از تحصیل قریب به یک هزار و ۴۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه این استان خبر داد.

خانم اکرم مهرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد از تحصیل قریب به 1 هزار و 400 طلبه در 13 مدرسه علمیه استان لرستان خبر داد و گفت: با پذیرش 405 نفر در سطح 2 و 3 حوزه در مهرماه امسال آمار طلاب حوزه  خواهران استان به بیش از 1800 نفر خواهد رسید.

وی با بیان این که این تعداد طلبه در سطوح 2 و 3 حوزه در مدارس علمیه استان لرستان به فراگیری علوم حوزه مشغول هستند، افزود: در حوزه علمیه خواهران این استان 10 مدرسه سطح 2 و 3 برای علاقمندان به تحصیل در حوزه فعالیت می کنند .

مهرابی با اشاره به اینکه تاکنون مصاحبه های سطح 2 و 3 برای متقاضیان ورود به حوزه علمیه خواهران استان لرستان صورت گرفته است، بیان داشت: نتایج مصاحبه ها برای پذیرفته شدگان در سامانه ثبت شده است و در شهریورماه سالجاری به اطلاع داوطلبان خواهد رسید .

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه در سطح 2 حوزه تعداد 360 نفر در 10 مدرسه علمیه خواهران استان لرستان پذیرش خواهند شد خاطر نشان کرد:درمدارس علمیه خواهران استان لرستان در شهرستانهای خرم آباد،بروجرد و دورود نیز 45 نفر در رشته های تفسیر علوم قرآن،کلام و فقه و اصول برای سال تحصیلی 97-96 پذیرش خواهند شد .

مهرابی با بیان اینکه هم اکنون در مدارس علمیه خواهران استان لرستان 150 استاد مشغول تدریس علوم حوزه به طلاب هستند، گفت: در شهرستانهای پلدختر،کوهدشت، نورآباد و الشتر تا حدودی با کمبود نیروی انسانی برای تدریس روبرو هستیم که به زودی با جذب اساتید این کمبود نیز، مرتفع خواهد شد .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha