جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: خداوند در قران می فرمایند«أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ». این برای افرادی که دارای اضطراب روحی و فکری هستند، بسیار معجزه آور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه دوشنبه در جمع متولیان امامزدگان و بقاع متبرکه اصفهان، گفت: امام زادگان و بقاع متبرکه مراکز معرفتی هستند که برای زندگی مردم مفید و مکان مغفرت و آمرزش مردم هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقاممعظم رهبری فرمودند «بقاع متبرکه و امام زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و مردم در کنار آنان بتوانند آرامش روحی خود را تضمین کنند». لذا مسئولان باید بریا تحقق این مهم برنامه ریزی کنند.

وی با بیان این که انسان مرکب از جسم و روح است که هر کدام به طور ویژه دارای نیازهایی است، ابراز داشت: انسان عاقل کسی است که هم به نیازهای جسم و هم نیاز های روح خویش به طور کامل پاسخ می دهد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد زیر ساختی نیاز های روح، عنوان کرد: این دسته از نیاز ها بایستی دارای جهان بینی، نیاز اخلاقی و دانستن احکام باشند، اعتقاد به آفریننده جهان، اعتقاد به قیامت، اعتقاد به انبیاء، عادات خوب، دور کردن عادات بد و دانستن احکام مهم ترین نیازهای روح برای یک انسان عاقل است.

استاد حوزه بعلمیهاصفهان تصریح کرد: در مقام عمل، انسان عاقل کسی است که توجه ویژه به نیاز روحی خود دارد ولی به هر دو نیاز روحی و جسمی خود پاسخ می دهد.

وی افزود: انسان عاقل برای پاسخ گویی به نیاز های روحی و جسمی خود وقت خود را تنظیم کرده، صرفا وقت خود را برای دین و یا دنیا صرف نمی کند، ساعاتی را برای دین، ساعاتی برای دنیا، وقتی برای استراحت و ساعاتی را به فهم عمیق نیاز های خود اختصاص میدهد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به قرآن کریم (سوره رعد آیه 28) تصریح کرد: خداوند در قران می فرمایند«أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ». این برای افرادی که دارای اضطراب روحی و فکری هستند، بسیار معجزه آور است.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: هرگاه در دل به یاد خدا می افتیم سه چیز برای ما یاد آور می شود، خداوند تبارک و تعالی قدرت دارد و نیاز ما را بر طرف می کند، خدای بزرگ و مهربان رأفت دارد و همچنین علم کافی به نیاز ما دارد.

آیت الله مهدوی در پایان گفت: وظیفه ما این است ایمان خود را تقویت کنیم و رابطه خود و خدای خود را از طریق امام زادگان تقویت و اخلاق خود را تهذیب ببخشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha