جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسانه ملی

حوزه/ منتقد حوزوی سینما و تلویزیون گفت: در حال حاضر سریال های شبانه تلویزیون دچار ضعف ساختاری و محتوایی کاملاً مشهودی است که باعث کاهش مخاطبان آن ها شده است.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در حال حاضر سریال های روتین و شبانه صدا و سیما از جمله سریال پنچری و پرستاران دچار ضعف مشهودی است و به خصوص آثار طنز تلویزیون دچار کم مایگی و محتوای دم دستی هستند.

وی افزود: البته این که تلویزیون به عنوان رسانه ملی به فضای طنز و کمدی وارد می شود، فی نفسه خوب است؛ چراکه جامعه نیاز به شادی و نشاط دارد؛ اما احساس می شود که خیلی نگاه مناسب و حرفه ای به این مقوله در یک سال اخیر وجود نداشته است؛ به طوری که ما با آثاری مواجه هستیم که به لحاظ متن بسیار ضعیف هستند و شخصیت پردازی آن ها به خوبی انجام نشده و بیشتر در این سریال ها به دنبال تکه پرانی به منظور خنداندن مخاطب هستند تا ساخت یک اثر طنز و کمیک خوب و نرمال.

این کارشناس هنر و رسانه همچنین خاطرنشان کرد: از سویی تم این آثار نیز چندان متناسب با نیازهای جامعه و زندگی روزمره مردم نیست و نیمه موقعیت هایی هم که خلق می شود نتوانسته دغدغه و مشکلات مردم را مورد توجه خویش قرار دهد.

وی گفت: به نظر می رسد که اُفت کیفی محسوسی در آثار صدا و سیما در یک سال اخیر وجود دارد؛ ضمن آن که معمولاً آثاری ساخته می شود که خیلی در آن ها از کارگردان های قوی و متن قوی خبری نیست.

حجت الاسلام آتش زر ادامه داد: در این میان تا حدودی برخی برنامه های شبکه نسیم مثل دورهمی و خندوانه جور جذب مخاطب را می کشد و این که گفته شود مشکلات به خاطر فقط کمبود بودجه است، درست نیست؛ بلکه نیاز به اصلاح برخی مدیریت ها و نگاه خلاقانه به برنامه ها وجود دارد و گرنه کارهای تولیدی، تکراری و فاقد جذابیت لازم می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha