جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بدحجابی

حوزه/ وضع نامناسب عفاف و حجاب بستر توسعه ولنگاری فرهنگی را فراهم کرده و زمینه نفوذ دشمن و پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های تهاجم فرهنگی را بهتر ممکن و میسر می سازد.

خبرگزاری «حوزه»- سمنان/  بدون شک وضعیت نامناسب عفاف و حجاب بستر ولنگاری فرهنگی را فراهم کرده و زمینه نفوذ دشمن و پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های تهاجم فرهنگی را بهتر ممکن و میسر می سازد و این مسئله به خطری جدی برای جامعه اسلامی تبدیل شده است تا جایی که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این مسئله هشدار داده اند.

 خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان سمنان با تعدادی از مسؤولان حوزوی و کارشناسان دینی در این استان در خصوص اهمیت و جایگاه فرهنگ عفاف و حجاب به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه آن را می‌خوانید.

حجاب؛ سرمایه معنوی دختران و زنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه دامغان ، با بیان اینکه حجاب و عفاف زینت زنان جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: فرهنگ با ارزش حجاب و عفاف از جمله تأکیدات و ضروریات در دین مبین اسلام است که در روایات مختلف سفارشات زیادی از سوی اهل‌بیت (ع) بر رعایت و حفظ آن شده است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم دشمنان می‌خواهند از هر  طریقی به بنیان خانواده ضربه وارد کنند و به کانون گرم خانواده‌ها لطمه بزنند، افزود: رعایت عفاف و حجاب در راستای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی ضرورت دارد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه حجاب و عفاف یک سرمایه معنوی برای دختران و زنان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بانوان باید با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) بر حفاظت از عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشند.

حجاب و عفاف؛ سنگر مقابله با ناهنجاری اخلاقی

حجت‌الاسلام‌ محمدحسن رستمیان  نیز تصریح کرد: حجاب و عفاف سنگری معنوی و دژی مستحکم و تسخیرناشدنی در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی برای بانوان محسوب می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه یک ضرورت انکارناپذیر محسوب می‌شود، افزود: بدحجابی و یا بی‌حجابی و بی‌عفتی به‌عنوان یک آسیب و معضل اجتماعی در جامعه تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف درواقع سنگری برای مقابله با فساد و ناهنجاری‌های اخلاقی محسوب شده و حفاظت از حجاب و عفاف جلوگیری از بروز و رخ داد آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی است.

حجت الاسلام رستمیان با بیان اینکه در راستای ترویج و توسعه فرهنگ و جایگاه حجاب در جامعه آحاد مردم مسؤولیت دارند، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی باید ترویج و نشر فرهنگ حجاب و عفاف را جدی بگیرند و در اولویت کاری خود قرار دهند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان تشریح کرد: یکی از اقدام‌های مقابله با بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه، آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی و تبیین از سوی رسانه‌ها است و در این راستا رسانه‌ها نیز نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها نیز در راستای رشد و توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نقش اساسی‌تر و مهمی را ایفا می‌کنند و باید از بدو تولد فرزند در خانواده تا زمان تحصیلات عالی‌رتبه فرزندان خانواده‌ها با روش‌ها و شیوه درست فرهنگ عفت و حجاب را در فرزندان خود نهادینه کنند.

افزایش طلاق پیامد شوم بی‌عفتی و بدحجابی است

حجت‌الاسلام‌ حمید عبداللهیان، امام جمعه موقت شاهرود هم با اشاره به این که اهمیت و جایگاه مسأله حجاب و عفاف بر کسی پوشیده نیست و آحاد مردم بر اهمیت این ضرورت دینی واقف هستند، ابراز داشت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که حجاب برای آنان محدودیت محسوب می‌شود، این تفکر اشتباه است، زیرا حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است.

امام جمعه موقت شاهرود افزود: افزایش معضل طلاق در جامعه و فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها یکی از پیامدهای شوم بی‌عفتی و بدحجابی در جامعه است.

حجت الاسلام عبداللهیان خاطرنشان کرد: باید از کم‌رنگ شدن و کم‌ارزش شدن عفاف و حجاب در جامعه جلوگیری شود زیرا اگر حجاب و عفاف صدمه و لطمه ببیند زمینه فروپاشی بنیان و کانون گرم خانواده‌ها در جامعه فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: روحانیت و مبلغان باید اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنند تا جوانان نیز بیش‌ازپیش بر اهمیت این مسأله آگاه شوند.

رسانه ها نقش اساسی در ترویج حجاب دارند

حجت‌الاسلام‌ محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی مهم‌ترین عامل گسترش، حفاظت و صیانت از عفاف و حجاب خانواده‌ها هستند، تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین عامل نشر و ترویج عفاف و حجاب است و می تواند نقش مهمی در حفاظت از حجاب ایفا کنند.

وی با بیان اینکه رضاخان با زور سرنیزه می‌خواست حجاب را از سر زنان و دختران کشور بردارد اما موفق نشد، افزود: امروز در جنگ نرم سرنیزه‌های فرهنگی حجاب دختران و زنان را نشانه گرفته است و بدون هیچ زور و تهدیدی برخی مقتول جنگ نرم می‌شوند.

امام جمعه مهدی شهر با بیان اینکه یکی از اهداف جنگ نرم کنار گذاشتن حجاب بانوان است و دشمن در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بدحجابی و بی‌عفتی سبب ترویج فساد در میان جوانان می‌شود و کمرنگ شدن حجاب و عفاف در جامعه سبب فروپاشی ارزش‌های دینی و اخلاقی، افزایش اختلافات و درگیری‌ها در میان کانون گرم خانواده‌ها و رشد طلاق در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از عوامل جلوگیری از معضل طلاق است، بر ضرورت حفظ و نگهداری از این ضرورت دینی تأکید کرد.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه رسانه‌ها به ‌ویژه رسانه ملی نقش اساسی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارند، تشریح کرد: رسانه‌ها و مطبوعات باید در راستای تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش جدی داشته باشند.

تحکیم بنیان خانواده با ترویج فرهنگ حجاب

حجت‌الاسلام‌ محمدرضا شمس‌الدین، دبیر ستاد اقامه نماز سمنان هم با اشاره به این که حجاب و عفاف به‌عنوان یک ارزش و مسأله حائز اهمیت در جوامع اسلامی مطرح است، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) نیز در روایات مختلف نسبت به اهمیت و جایگاه و فواید عفاف و حجاب تأکید کرده و به جامعه بشری و اسلامی آگاهی داده‌اند.

وی افزود : با توجه به اینکه خانواده‌ها نقش اساسی را در تربیت فرزندان خود ایفا می‌کنند، از این‌رو خانواده‌ها نقش مهمی را در ترویج، تبیین و تثبیت فرهنگ عفاف و حجاب در میان فرزندان دارند و حفظ فرهنگ حجاب در تحکیم بنیان و کانون گرم خانواده‌ها نقش مهمی دارد.

دبیر ستاد اقامه نماز سمنان خاطرنشان کرد:  خانواده‌ها در راستای اصلاح فساد در جامعه با تربیت صحیح و درست فرزندان می‌توانند نقش ایفا کنند و تحکیم و استوارماندن خانواده‌ها با رشد و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده محقق می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در میان فرزندان، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دوران کودکی است و در تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم که در شرایط سخت کربلا که رعایت حجاب یکی از مقوله طاقت‌فرسا و سختی محسوب می‌شد اما حضرت رقیه (س) با این تصور که حتی به سن تکلیف هم نرسیده است، اما به حفاظت و صیانت از حجاب خود در آن شرایط سخت اهمیت ویژه‌ای می‌داد.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: دشمنان دین مبین اسلام در راستای ضربه زدن به فرهنگ اسلام و فرهنگ ناب محمدی (ص) از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی نکرده‌اند و مقوله حائز اهمیت حجاب و عفاف را همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سد و موانع در جهت اجرا و عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌های شوم خود برای تضعیف دین اسلام می‌دانند و درصددند تا این ارزش مقدس دینی را از میان خانواده‌ها کنار بزنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha