شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در اماکن مقدس با هدف تحکیم ارتباط جامعه با ارزش‌های دینی، گفت: تکریم و بزرگداشت امامزادگان، تکریم اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شیروان اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت امامزادگان به‌نوعی تکریم اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: امامزادگان معظمی که به پاسداشت عظمت آنان گرد هم آمده‌ایم، یا به سفارش ائمه اطهار (ع) پای در این سرزمین نهاده‌اند، یا به عشق زیارت امام رضا (ع) روانه گشته‌اند و یا به جهت فرار از ظلم ظالمان و ستم ستمگران آن دوران، سرزمین سلمان محمدی را به‌عنوان پناهگاه خویش برگزیده‌اند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: این امامزادگان با ورود خویش به این دیار، دانش نبوی، صولت حیدری، عصمت فاطمی، حلم حسنی، شجاعت حسینی، عبادت سجادی و دانش باقری و جعفری و دیگر خصلت‌های ناب الهی را به‌عنوان تحفه‌ای گران‌بها به همراه آورده‌اند.

وی گفت: امامزادگان ضمن رساندن پیام مظلومیت و مهجوریت رسول و آل رسول، با به ودیعه گزاردن ذراری خویش پیدایش شاخه‌هایی از شجره طیبه کوثر رسول اکرم (ص) و زهرای بتول (س) را باعث شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: بی‌گمان تجلیل از این بزرگواران و پاک‌نهادان که با قدوم خویش عطر معنویت را در این کشور پراکنده و انوار تابان خاندان عصمت و طهارت را جلوه‌گر شده‌اند و موجب ارتقا و رشد فرهنگ مدنی، دینی و اخلاق در میان ساکنان این دیار گشته‌اند، تجلیل از همه خوبی‌ها، زیبایی‌ها و نیکی‌ها است.

وی افزود: تکریم و بزرگداشت این امامزادگان معظم به‌مثابه تعظیم شعائر الهی و مصداق «و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب» و تجلیل از پیامبر مکرم(ص) و عترت پاکش خواهد بود که آثار و برکات آن پیش از هر چیز به جامعه اسلامی ما نازل می‌شود.

حجت الاسلام سیدنژاد با اشاره به برگزاری آیین تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شیروان، گفت:  در دیگر مناطق خراسان شمالی نیز مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان بجنورد و امامزاده ابراهیم کلاته سهراب، اسفراین در امامزاده اسحاق(ع) رویین، فاروج در محل روستای آق باغ و امامزاده عبدالله(ع)، در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در محل امامزاده سید محمد(ع) و در شهرستان گرمه نیز در محل حرم مطهر امامزاده زین‌العابدین(ع) شهر سنخواست برگزار می‌شود.

وی، تبیین و گسترش فضایل اهل‌بیت(ع)، تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین(ع) و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را ازجمله اهداف برگزاری همایش‌های تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در استان برشمرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha