جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا خوشخو-معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با تکفیری ها

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در خراسان جنوبی با بیان این که همه مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی در دهه کرامت تداعی می شود، گفت: این دهه، دهه تجدید میثاق با ولایت درعمل است نه در شعار.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو درگفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: برکسی پوشیده نیست که این دهه، بهترین فرصت در راستای نشر و ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی ضمن اشاره به جایگاه و منزلت زن در جامعه  و خانواده، تصریح کرد: در فرهنگ اسلام ناب محمدی، زنان دارای جایگاه و مقام والایی هستند و خدای متعال با تاکید بر اهمیت نقش زن در خانواده و جامعه، زنان مسلمان را الگوی زنان جهان قرار داده است.

الگوسازی تنها با شناخت عمیق معارف دینی انجام می شود

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شناخت عمیق معارف دینی و شخصیت ائمه اطهار(ع) و برنامه های موثر در معرفی داشته های این حوزه، باید در اولویت برنامه های دهه کرامت باشد.

حجت الاسلام خوشخو با بیان آیه "ان اکرمکم عندالله اتقئکم" اظهار کرد: از دیدگاه قرآن کرامت به معنی این است که خداوند انسان را برهمه موجودات خلقت برتری داده است، تا شئن و جایگاه خود را حفظ کند، نه اینکه با انجام کارهای پست حیوانی این برتری با به پست ترین مخلوق تبدیل نماید.

وی ضمن اشاره به این که دردوران جاهلیت،به زن هیچ گونه بهایی داده نمی شد، ابرازکرد: اسلام و پیامبر عظیم الشان(ص)، برای زنان و دختران، ارزش زیادی قائل شدند، تا جایی که خداوند به آخرین پیامبر خود تنها یک دختر عطا کرد و حضرت محمد(ص) نیز بوسه بر دستان دخترش زد.

 

لزوم تحلیل و بررسی وضع زنان در  غرب

وی، حضرت معصومه(س) را به عنوان کریمه اهل بیت و بهترین و جامع ترین الگوی دختران جامعه اسلامی دانست و گفت: کرامت با تعهد عجین شده است که نباید از آن غافل شود و تنها راه ترویج فرهنگ فاطمی، نوآوری در آموزش معارف اسلامی، همچون ساخت فیلم ها، بازی و سرگرمی و کتاب های مختلف می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خوشخو همچنین به موضوع حقوق بشر مطرح شده از سوی غربیان اشاره کرد و افزود:حقوق بشر مطرح شده از سوی غرب فقط درحد شعار است، چرا که شاید آنان برای یک سگ و یا  گربه ارزش قائل شوند ولی متعاقب آن در برابر آدمکشی در ممالک عراق، سوریه و یمن بی تفاوت بمانند و کشتن زنان و بچه ها بخصوص سیاه پوستان توسط آنان نیزاز موارد قابل توجه در این زمینه است.

وی روشنگری در زمینه حقوق بشر در جامعه توسط صاحب نظران را بهترین راهکار برای گسترش تبلیغ اسلام در جهان دانست و افزود: تحلیل و بررسی الگوی زنان غرب و نیز الگوی زنان مسلمان در جامعه خود باعث آسیب شناسی و جلوگیری از ولنگاری فرهنگی در جامعه می شود.

 

تفکر الگوی زن مسلمان از حوزه علمیه به جامعه تزریق می شود

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به این که تبلیغ معارف دین، از مهمترین وظایف طلاب و روحانیت است، متذکر شد: شبکه گسترده تبلیغ شامل روحانیون، ائمه جماعات، هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت ، کانون های فرهنگی مساجد و... است که می توان در دهه کرامت، از این ظرفیت به نحو مناسبی بهره برد.

وی، آگاه سازی توسط منبر های مساجد را تنها راه برون رفت از مشکلات فرهنگی دانست و افزود: باید مشکلات زنان در غرب و جامعه ایرانی را بررسی کرد تا الگوی زنان واقعی در جامعه مشخص شود، که این امر تنها توسط طلاب و حوزه علمیه به جامعه تزریق خواهد شد.

انتهای پیام 101/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha