شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کنفرانس ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش های دینی

حوزه/ دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی از برگزاری این کنفرانس در ۲۷ و ۲۸ مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عابدین سیاحت اسفندیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با أصحاب رسانه استان قم با موضوع: «نخستین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» که در دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: این کنفرانس در روزهای 27 و 28 مهرماه با حضور میهمانان خارجی در قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت فضای مجازی برای همگان آشکار است، ابراز داشت: این فضا فرصت‌ها و تهدیدهایی را پیش‌روی ما قرار می‌دهد؛ به همین علت باید نسبت به کاهش تهدیدها و بهره‌برداری از فرصت‌ها اهتمام جدی داشته باشیم.

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی خاطرنشان کرد: در حوزه دین به ظرفیت فضای مجازی به معنای خاصی توجه نمی‌شود؛ اما در این کنفرانس به دنبال آن هستیم تا بتوانیم ظرفیت‌های مورد نظر در حوزه دین را با استفاده از فضاهای مجازی ترویج دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ارائه آموزش‌های دینی در قالب فضای مجازی برنامه مطلوبی در جامعه‌المصطفی دنبال می‌شود، عنوان کرد: تاکنون 231 نفر از 22 ملیت، علاقمندی خود را برای حضور در این کنفرانس بین‌المللی اعلام کرده‌اند که از میان این افراد، 132 مقاله به هفت زبان مختلف از 15 ملیت به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است که اکنون این مقاله‌ها در حال سپری کردن مراحل داوری هستند.

سیاحت اسفندیاری یادآور شد: از 15 مردادماه به بعد در صورتی که افراد موفق به ارسال چکیده نشده باشند می‌توانند اصل مقاله خود را تا 30 شهریورماه ارسال کنند؛ افرادی که برای داوری این کنفرانس انتخاب شده‌اند نسبت به سه حوزه دین، آموزش دینی و فضای مجازی آشنایی دارند.

وی با اشاره به اینکه هر هفته یک پیش نشست به زبان‌های مختلف برگزار می‌شود، عنوان کرد: تاکنون سه نشست به زبان آذری و فارسی برگزار شده و نشست دیگری در هفته آینده به زبان انگلیسی برگزار می‌شود؛ انجمن علمی ارتباطات حوزه،‌ دانشگاه باقرالعلوم و برخی از دانشگاه‌های کشورهای مختلف از جمله هند، افغانستان و انگلستان میزبان این نشست‌ها خواهند بود.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی با اشاره به مشارکت دانشگاه‌های باقرالعلوم، ادیان و مذاهب، مذاهب اسلامی تهران، انجمن ارتباطات حوزه علمیه، مرکز تحقیقات نور، شورای جهانی دانشگاه‌های مجازی و مرکز تحقیقات زن و خانواده در برگزاری کنفرانس مذکور تصریح کرد: مقالات برتر کنفرانس در نشریه‌هایی به چاپ می‌رسد تا مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های مرتبط با حوزه فضای مجازی در مراسم اختتامیه این کنفرانس به ایراد سخن می‌پردازند، گفت: یکی از برنامه‌هایی که مورد نظر است برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی خواهد بود.

سیاحت اسفندیاری یادآور شد: در هر پیش نشست علمی نزدیک به 40 تا 50 نفر از نظریه‌پردازان این حوزه حضور می‌یابند و تا برگزاری مراسم اختتامیه کنفرانس نزدیک به 30 پیش نشست بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های علمی حوزه‌های علمیه در پیش نشست‌های کنفرانس بین‌المللی مذکور استفاده می‌کنیم، گفت: بیشترین مقالات به زبان‌های عربی، انگلیسی و آذری اختصاص دارد؛ از 100 مرکز مختلف علمی برای مشارکت در کنفرانس دعوت شده است که اکنون این مراکز در حال اضافه شدن به این کنفرانس هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha