جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد، نقش روحانیت را در پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل خواند و گفت: برای تداوم و حفظ انقلاب اسلامی حضور انقلابی روحانیت ضروری است.

حجت الاسلام محمد فخرالدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با تبریک فرا رسیدن 12 مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همزمانی آن با ایاممیلاد امام رضا(ع)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با چند ویژگی منحصر به فرد در دنیا شناخته شد که از جمله این شاخص ها می توان «انقلاب الله اکبر»، « حضرت امام خیمنی(ره) یک شخصیت روحانی به عنوان بنیانگذار انقلاب» و « فرهیختگان و مراجع عظام» را برشمرد.

وی افزود: هر چیزی، هر حرکتی و هر انقلابی آن چیزهایی که باعث ایجاد آن شده برای بقا و تداوم آن هم لازم است که نقش بی بدیل روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، در تدام و بقای انقلاب هم استمرار داشته و حضور انقلابی به معنای واقعی، از مصادیق آن به شمار می رود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: یکی از وظایف شورای هماهنگی در طول سال زنده نگهداشتن شعائر الهی است و زنده نگهداشتن ایام الله هم بر اساس تأکید قرآن کریم، به عنوان تعظیم شعائر الهی می باشد.

حجت الاسلام فخرالدینی ادامه داد: در انقلاب اسلامی نقش روحانیت از مساجد آغاز و همه ابعاد جامعه را در برگرفت و در ارتقای سطح آموزه های دینی مردم نقش بسزایی می توانند ایفا کنند.

وی برخی نیروهای فعال در پیروزی انقلاب اسلامی و تدام آن را از جمله« بسیجیان»و نیروهای مردمی انقلاب» را هم تربیت شده مراجع عظام و روحانیون دانست و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم از بدو تأسیس با دستور و هدایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد و هم اکنون یکی از نهادهای مقدس در بزرگداشت ایام الله انقلاب اسلامی با رهبری و توصیه های مقام عظمای ولایت و نیز ریاست آیت الله جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شمار می آید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد تأکید کرد: این شورا بدون وابستگی به جناح خاصی توانسته همه سلایق و اقشار جامعه را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گرد هم دعوت کند و در طول سال برنامه های گوناگونی را به صورت مردمی از جمله راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، روز قدس، 13 آبان، تجمعات حمایت از مسلمانان جهان و برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا را در سطح کشور اجرا کند.

حجت الاسلام فخرالدینی، تشکیل کمیته روحانیت را در اکثر مناسبت های سال یکی از مصداق های حضور روحانیت در بزرگداشت ایام الله انقلاب اسلامی و تداوم انقلاب دانست.

وی اضافه کرد: یکی از شاخص های فرهنگی در جهان اسلام حوزه های علمیه و در حقیقت سربازان و طلبه های مکتب امام صادق(ع) هستند و انقلاب اسلامی ایران هم در حقیقت به دنبال پیاده کردن مذهب جعفری و نهضت حسینی در جهان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد از مبلغان دینی به عنوان یکی از اقشار فعال جامعه روحانیت نام برد و گفت: مبلغان دینی ما اعم از طلبه ها، روحانیون و مداحان در راستای تبیین احکام الهی و قرآن و حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی با کمترین امکانات و با هجمه های فراوان دشمنان انقلاب در طول دهه های گذشته نه تنها وظیفه خویش را انجام داده اند، بلکه حماسه های مختلفی با همت مردم ولایی آفریده اند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha