جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ازدواج مسلمانان در سنگاپور

حوزه/ براساس یک اصلاحیه جدید که به مجلس سنگاپور ارائه شده، زوج‌های مسلمان به ویژه جوانان کم سن و سال پیش از ازدواج بایستی در برنامه "آمادگی ازدواج" شرکت کرده و رضایت والدین خود را نیز کسب کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، افزایش طلاق در میان زوج‌های مسلمان در سنگاپور، سبب شده مقامات اسلامی این کشور به فکر چاره باشند و در تلاش برای تقویت خانواده‌های مسلمان در سنگاپور، اصلاحیه‌ای را به تصویب برسانند که بنا بر آن زوج‌های مسلمان برای ازدواج باید پس از دریافت رضایت والدین، یک برنامه مشاوره را نیز پیش از ازدواج پشت سر بگذارند.

این لایحه به منظور اصلاح قانون ازدواج اسلامی در سنگاپور روز گذشته به مجلس این کشور ارائه شد.

یعقوب ابراهیم وزیر امور مسلمانان در سنگاپور در این باره به خبرنگاران گفت: هدف و انگیزه اصلی ما از این اصلاحیه ارتقاء و تقویت جامعه اسلامی بوده است و می‌خواهیم زندگی اجتماعی مذهبی آنان را بهتر سازیم. ما همچنین در این اصلاحیه قصد داریم نهادهای اسلامی را تقویت کرده و مدیریت دارایی‌های اسلامی را محکم‌تر سازیم.

یعقوب افزود: هدف از اصلاحیه‌ پیشنهادی محافظت بهتر از خانواده‌های مسلمان در سنگاپور است، زیرا آن‌ها بلوک‌های مستحکم یک جامعه قوی و انعطاف پذیر هستند

دکتر یعقوب در ادامه اعلام کرد وزارت امور اجتماعی و توسعه خانواده این برنامه را پذیرفته است. به گفته این وزیر امور اسلامی سنگاپور گرفتن رضایت والدین نیز یکی از ارکان اصلی ازدواج برای جوانان کم سن و سال خواهد بود.

تغییر پیشنهادی دیگر در قوانین ازدواج سنگاپور، انجام مشاوره اجباری پیش از طلاق است که توسط دادگاه شرعیت به اجرا گذاشته خواهد شد. و به این ترتیب دادگاه‌های اسلامی پس از این باید اطمینان حاصل کنند که هر زوجی که برای طلاق مراجعه می‌کنند پیش از طلاق به مشاوره اقدام کنند.

به گفته یعقوب از سال 2004 تا کنون 33 هزار مشاوره پیش از طلاق در رابطه با ازدواج‌ها در سنگاپور انجام گرفته که تقریبا نیمی از این مشاوره‌ها به نجات ازدواج و ادامه زندگی زوج‌ها منجر شده است.

براساس آمار تعداد ازدواج‌های اسلامی در سنگاپور، از جمله ازدواج‌ها میان افراد زیر 21 سال به طور دائم کاهش داشته‌اند و به ویژه ازدواج در میان کم‌سن سال‌ها نیز بسیار شکننده و آسیب پذیر شده‌اند. برنامه ویژه‌ای که قرار است بر اساس این اصلاحیه برای زوج‌های جوان زیر 21 سال درنظر گرفته شود شامل «مشاوره‌های پیش از ازدواج» می‌باشد و هدف آن درک بهتر، روشن سازی و رسیدگی به نگرانی‌های زوج‌ها و خانواده‌هایشان درباره ازدواج خواهد بود.

این برنامه همچنین شامل کارگاه‌های آموزش ازدواج برای زوج های جوان با هدف آموزش مهارت ها و دانش‌های ضروری برای ایجاد یک ازدواج پایدار و خانواده خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha