پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تخریب روستای فلسطینی الرقیب

حوزه/ نظامیان رژیم صهیونیستی با همراهی اعضای پرسنل به اصطلاح «اداره اراضی اسرائیل» در ساعات روز گذشته به روستای الرقیب یورش برده و چادرها و سایبان‌های مسکونی را تخریب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از imemc، روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به همراه پلیس اشغالگر با بولدوزرها به روستای بدوی فلسطینی الرقیب در نقب حمله کرده و این روستا را برای 116 بار متوالی تخریب کردند.

به گفته شاهدان عینی، نظامیان اسرائیلی به همراه صهیونیست‌هایی که لباس شخصی به تن داشتند با همراهی اعضای پرسنل به اصطلاح «اداره اراضی اسرائیل» در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه به این روستا یورش برده و سایبان‌ها و چادرهای مسکونی را تخریب کردند.

تخریب این روستا کمتر از یک ماه پیش توسط رژیم صهیونیستی انجام شده بود و اکنون تعداد دفعات تخریب‌ این روستا به 116 مرتبه می‌رسد.

روستای بادیه نشین الرقیب از سال 1948 تاکنون در جنگی نابرابر در برابر اقدامات سرکوبگرانه و تخریب دائمی رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کند و روستاییان فلسطینی ساکن این منطقه با وجود فشارهای بی‌وقفه و کمبودهای همه جانبه هنوز حاضر نیستند سرزمین مادری خود را ترک کرده و آن‌ را به اسرائیل واگذار کنند.

هرچند صاحبان فلسطینی این زمین‌های روستایی مدارک و رسیدهای مالیاتی معتبری با قدمت تاریخی مربوط به دوران عثمانی را برای اثبات مالکیت این زمین‌ها در دست دارند، اما مقامات اسرائیلی حاضر نیستند حق آنان را معتبر بشناسند.

سرنوشت روستای الرقیب نشان دهنده مشکل گسترده‌تری در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه مربوط به جامعه بدوی است که اکثریت آنان در نقب زندگی می‌کنند. اکنون بیش از 110 هزار روستایی در روستاهای به اصطلاح «به رسمت شناخته نشده» توسط اسرائیل زندگی می‌کنند که قدمت بسیاری از این روستاها به زمان پیش از اشغال فلسطین توسط اسرائیل می‌رسد. با این وجود رژیم اسرائیل حاضر نیست این روستاها را به رسمیت بشناسد و امکانات زندگی به ویژه خدمات آب و فاضلاب، برق، جاده‌ها و خدمات آموزشی که اسرائیل در اختیار شهرک‌نشین‌های یهودی قرار می‌دهد به این روستاییان تعلق نمی‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha