پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام احمد شرفخانی-معاون فرهنگی سازمان اوقاف

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: کسی که می خواهد در مسیر خدا قرار بگیرد باید مودّت و محبت اهل بیت (ع) را درکارنامه خود داشته باشد، لذا این پاسخ به شبهاتی بعضی ها که می خواهند بین مردم واهل بیت (ع) فاصله بیاندازند، می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام شرفخانی، شب گذشته درجشنواره «آه و آهو» به مناسبت بزرگداشت و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه کاشان، به  سختی هایی که پیامبراکرم (ص) وائمه اطهار(ع) برای زنده ماندن اسلام کشیدند، اشاره کرد و گفت: علی رغم ظلم و جنایتی  که مردم  آن زمان به پیامبراکرم (ص) روا داشتند، ولی آن حضرت دست از هدایت  مردم بر نداشت.

وی، به آیه 23 سوره شوری «ذلِکَ الَّذي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبادَهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبي‏ وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فيها حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ/ این همان چیزی است که خداوند بندگانش را که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده اند به آن نوید می دهد! بگو: «من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی کنم جز دوست داشتن نزدیکانم [ اهل بیتم ] و هر کس کار نیکی انجام دهد ، بر نیکی اش می افزاییم، چرا که خداوند آمرزنده و سپاسگزار است» اشاره کرد و افزود: هرچند پیامبراکرم (ص)  هیچ توقعی ازمردم برای قدردانی از زحماتش نمی خواست، ولی خداوند به امرفرمود که اجر وپاداشش را از مردم بخواهد .

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: کسی که می خواهد درمسیر خدا قراربگیرد باید مودت و محبت اهل بیت  (ع) را درکارنامه خود داشته باشد، لذا این پاسخ به شبهاتی بعضی ها که می خواهند بین مردم واهل بیت (ع) فاصله بیاندازند، می باشد.  .

حجت الاسلام شرفخانی، با بیان اینکه سود کسی که به پیامبر(ص) واهل بیت (ع) محبت دارد، به خود ش برمی گردد، گفت : اگرعاشق اهل بیت (ع) شدیم اخلاقمان آرمانی  و اهل بیتی می شود و خواهیم توانست پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنیم

وی، تکریم و بزرگداشت ائمه اطهار(ع) و امامزادگان را نشانه علاقه مندی شیعیان به آنها دانست و افزود: دلیل اینکه  عشق وعلاقه  ومحبت  ما به امامزادگان زیاد شده، بقعه و بارگاه می سازیم ، مراسم های  پاسداشت، تکریم و بزرگداشت می گیریم، به خاطرسفارشات رسول خدا(ص)، ائمه اطهار (ع) و نهادینه شدن عشق ما به اهل بیت (ع) می باشد.

وی، با بیان اینکه دردوران بنی امیه بیشترین ظلم را به ائمه اطهار وخاندان اهل بیت (ع) نمودند، گفت : برخلاف نظردشمنان اگرورود امامزادگان به ایران به خاطر ترس بود، چرا امامان ما به ایران نیامدند، درحالی که درداخل ایران هم حکومت بنی امیه و بنی عباسیان بود .

این فعال فرهنگی، با بیان اینکه بیش از 50 هزار نفراز سادات درحکومت بنی امیه با بدترین شرایط در زندان بسرمی بردند، اظهار کرد: جای تاسف است که بیش از16 هزار نفر ازاین سادات در زندانهای بدون سقف بنی امیه  و بدون لباس بودند .

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه در دوران بنی عباس هم به خاندان اهل بیت(ع) ظلم های فراوانی شد، خاطرنشان کرد: براساس  مستندات منصورتاریخی  دوانقی ملعون  بیش از120  هزار نفر از محبین اهل بیت (ع) را به شهادت رساند.

ورود امامزادگان به ایران هدفمند بود

وی ، با بیان اینکه ورود امامزادگان به داخل ایران را از سوی ائمه اطهار (ع) هدفمند بود، گفت: هجرت علی بن موسی الرضا(ع) به ایران را براساس یک برنامه ریزی هدفمند ودقیق بود تا ایران را الگوی اهل بیتی (ع) در دنیا قراردهد. دلیل ورود حضرت معصومه(س)، احمد بن موسی الکاظم(ع) و دیگر امامزادگان به داخل ایران برای روشنگری، بصیرت افزایی و ایجاد حکومت ولایی  بود

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه بعد ازشهادت علی ابن موسی الرضا (ع) ورود امامزادگان به داخل کشورمان دریک مسیرهدفمند قرارمی گیرد وتمام امامزادگان درداخل ایران گنبد و بارگاه ندارند، افزود: اکثربقعه های امامزادگان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ساخته شد

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامورخیریه کشور، تکریم امامزادگان را تکریم رسول خدا (ص)، اهل بیت(ع) و قرآن  دانست و گفت: با توجه به اینکه امامزادگان جانشان را برای نماز ، عفت ، قرآن ، روزه ، ذکات و جهاد دادند وظیفه داریم با حضور دربقاع متبرکه قدردان آنها باشیم .

بخشش و کرامت را از علی بن موسی الرضا (ع) یاد بگیریم

وی، با بیان اینکه بخشش و کرامت را باید ازعلی بن موسی الرضا (ع) یاد بگیریم، افزود: صرف جشن گرفتن برای تولد امام رضا (ع) ودیگرامامان معصوم (ع)هیچ فایده ای ندارد ، بلکه باید با آشنا شدن سیره این عزیزان آن را در زندگی خود سرمشق قراردهیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه بخشش به دیگران همانند علی بن موسی الرضا (ع) باید مخفی و بدون ریا باش، تصریح کرد: عاشق اهل بیت (ع) اگرمی خواهد به کسی احسان کند، نباید منت بگذارد ، بلکه باید بی منت ، مخفی  و بدون ریا باشد تا باعث خجالت فرد مستمند نشود.

حجت الاسلام شرفخانی درپایان با تقدیر از دست اندارکاران جشنواره «آه و آهو»، گفت: آرامشی را که امروز از نظر علمی  و دینی برکشورمان حاکم است  بخشی از آن را به خاطر تلاش های معلمان، علما ، روحانیون و بزرگان دینی  است و باید قدردان آن باشیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha