جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام رضا

حوزه/ رفتار زاهدانه امام رضا(ع) قسمتی از صفات جدش، پیامبر اکرم(ص) بود و ایشان در میان مردم و در برخورد با دوستان، زیردستان و حتی فقرا رفتاری زاهدانه داشتند.

حجت الاسلام ابوطالب رنجبر در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» به مناسبت میلاد  امام رضا(ع) گفت: شخص زاهد کسی است که حلال در دنیا را از ترس حساب و کتاب و حرام در دنیا را از ترس آخرت ترک می کند.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) اصفهان با اشاره به صفات عالی امام هشتم(ع) تصریح کرد: در روایات آمده که ایشان در طول زمستان و تابستان با همه عظمت و وقاری که داشتند پوششی ساده برتن داشتند و تنها برای دیدن دوستان و اطرافیان بهترین لباس خود را می پوشیدند.

استاد حوزه  علمیه اصفهان عنوان کرد: بی میلی به دنیا و زینت ها، مهم ترین صفات یک انسان بزرگ است و امام رضا(ع) نیز در زمان خویش سرآمد زاهدان و نمونه بارز یک انسان عظیم الشان بودند.

حجت الاسلام رنجبر با تاکید بر ارتباط معنوی عمیق امام هشتم(ع) باخداوند اظهار داشت: ارتباط عمیق ایشان با خداوند و زیادی عباداتشان در شبانه روزدر شخصیت وجودی آن حضرت بارز بود.

وی تصریح کرد: دعاهای نقل شده از علی بن موسی رضا(ع) سرشار از انس با خداوند تبارک و تعالی، توحید و روح بندگی است.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) اصفهان با تاکید بر صفات یک انسان عاقل از دید امام هشتم(ع) عنوان کرد: امید خیر داشتن از او، در امان بودن از بدی وی و در طلب علم حریص بودن از شاخص های برجسته یک انسان عاقل به شمار می آید.

وی در ادامه افزود: زهد به معنای ساده زیستی و قطع علایق دنیا است که چنین تعریفی محوراصلی  درزندگی روزمره این اختر تابناک امامت ولایت بوده است.

حجت الاسلام رنجبر تصریح کرد: زهد یک صفت برجسته و مورد تشویق و ترغیب روایات اهل بیت است، که در اسلام مورد تشویق و به معنای صرف نظر کردن انسان از چیزی به دلیل اهداف و افکار والا است.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) اصفهان در پایان افزود: در اسلام، زهد به معنای رهبانیت و به معنای بریدن از مردم و روی آوردن به گوشه گیری به خاطر آخرت، مذموم است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha