چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی-مدیر حوزه علمیه همدان و عضو خبرگان رهبری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: در جلسه ای با مجمع نمایندگان و مدیران حوزه های علمیه از آیت الله اعرافی در خواست کردم که به جای برخی دروس، کلام جدید به صورت تخصصی به طلاب آموزش داده شود تا بتوانند پاسخ گوی نیاز های جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در جلسه آشنایی با فرق و ادیان، در کتابخانه مدرسه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: گرایش جوانان مسلمان به وهابیت و به مسیحیت در ایران مسوولیت سنگینی را بر دوش روحانیت می گذارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه طلاب به تحصیل علم و تهذیب، افزود: مرحله نخست در طلبه شدن  تفقه در دین و خود سازی است و در نهایت باید به قوم خود رجوع کنیم و آنها را انذار به دین الهی کنیم.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیان باید تبلیغ  را از قشر جوان و مراکز آموزشی همچون دبیرستان ها و دانشگاه ها شروع کنند و به شبهات جدید پاسخ دهند.

مدیر حوزه علمیه همدان ادامه داد:  در جلسه ای با مجمع نمایندگان و مدیران حوزه های علمیه از آیت الله اعرافی در خواست کردم که به جای برخی دروس، کلام جدید به صورت تخصصی به طلاب آموزش داده شود تا  بتوانند پاسخ گوی نیاز های جامعه باشند.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با بیان این که جوان امروز درگیر سؤالات و شبهات فراوانی است، گفت: نباید طلاب از مسایل کلامی جدید غافل باشند و زمانی که وارد جامعه می شوند، باید مجهز به علوم جدید باشند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حوزه علمیه همدان به دنبال فراهم کردن شرایط لازم برای آموزش طلاب همدانی نسبت به مسایل جدید و پاسخ به شبهات است.

وی در پایان افزود: مسوولان حوزه ها و بخش های پژوهشی باید در صدد آموزش مساله کلام جدید باشند، طلاب باید در پاسخگویی به شبهات به جوانان آماده شوند.

انتهای پیام
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha