جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علما و مبلغان استان عمران یمن

حوزه/ تجمع بزرگ و با شکوه علما، خطبا و مبلغان اسلامی استان عمران یمن توسط وزارت اوقاف و ارشاد این استان و با شعار "بسیج عمومی در برابر دشمن متجاوز، مسئولیت همگانی است" برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روز گذشته تجمع بزرگ و با شکوه علما، خطبا و مبلغان اسلامی استان عمران یمن توسط وزارت اوقاف و ارشاد این استان و با شعار "بسیج عمومی در برابر دشمن متجاوز، مسئولیت همگانی است" برگزار شد.

در این تجمع، مهندس لطف علی جرموزی وزیر برق و انرژی، دکتر فیصل جمعان استاندار عمران و شیخ عبدالله حسین البحیری مدیر اوقاف عمران و شمار زیادی از علما و مبلغان استان عمران شرکت داشتند.

اهمیت نقش و جایگاه ویژه علما در آگاهی بخشی به جامعه

صالح المخلوس دبیر محلی شورای استان در سخنان خود در این تجمع بر اهمیت نقش و جایگاه ویژه علما در آگاهی بخشی به جامعه در برابر توطئه های ضد وحدت و امنیت دشمنان یمن تاکید کرد و افزود برای از بین بردن این توطئه ها همه باید دست به دست هم بدهیم.

وی در ادامه از موضع گیری علما و خطبا و مبلغان یمنی در حمایت از یمن در برابر تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان و آمریکا تشکر و قدردانی کرد و افزود: دشمنان متجاوز به یمن جنایت هایی را نسبت به مردم کشور ما انجام داده اند که مایه شرم بشریت است.

بسیج عمومی نقش مهمی در پیروزی ما در برابر دشمنان دارد

در ادامه این مراسم شیخ صالح الخولانی نماینده اوقاف استان در دارالقرآن الکریم در سخنان خود بر ضرورت وحدت داخلی و همدوشی مردان یمنی و ایستادگی عمومی در برابر دشمنان متجاوز و توطئه های آنها تاکید کرد و افزود: مشارکت آحاد جامعه، بسیج عمومی و تقویت جبهه داخلی نقش مهمی در پیروزی ما در برابر دشمنان دارد و در این زمینه برپایی نشست ها و دیدارهای مستمر می تواند موجب شکست توطئه های دشمنان باشد.

همه باید برای حفظ امنیت کشور تلاش کنند

در ادامه این مراسم شیخ علی عدینی از علمای استان عدن نیز در سخنان خود بر اهمیت آگاهی بخشی به جامعه نسبت به توطئه ها و نیرنگ های جبهه ائتلاف عربی به رهبری عربستان تاکید کرد و گفت ما باید از طریق آگاهی بخشی به جامعه در برابر شایعه پراکنی ها و دروغ های دشمنان و مزدوران آنها بایستیم.

وی افزود: در برابر حمله دشمنان متجاوز، تمام مردم یمن از شمال تا جنوب همه در یک جبهه و در معرض حملات متجاوزان هستند و از این رو همه باید برای حفظ امنیت کشور تلاش کنند و حمایت های مالی و انسانی خود را از جبهه ها افزایش دهند.

ضرورت توجه به اهمیت نبرد فرهنگی با دشمنان

پس از آن شیخ علی المطری امام جماعت مسجد صالح در سخنان خود گفت: نبرد ما با دشمنان سعودی و هم پیمانان و مزدوران آنها پیش از آنکه نبردی نظامی باشد، نبردی فرهنگی است و پیروزی ما زمانی اتفاق می افتد که بتوانیم آگاهی های جامعه خود را در مورد توطئه های دشمنان افزایش دهیم و البته تا کنون میزان وحدت و همبستگی داخلی ما نشان از وجود برادری و همبستگی میان مردم داشته که باید این روحیه تقویت شود.

در بخش دیگر این مراسم شیخ مقبل الکدهی از علما و مبلغان و سخنرانان خواست به وظیفه خود در تقویت وحدت ملی در مبارزه با متجاوزان عمل کنند و بر اهمیت تقویت جبهه داخلی برای شکست دادن توطئه های دشمنان تاکید کرد.

بیانیه پایانی

در پایان این مراسم بیانیه از سوی تجمع علما و مبلغان استان عمران صادر شد که از تمام علما، سخنرانان دینی، شخصیت های اجتماعی و تمام مردم یمن خواسته شد با بسیج عمومی و عزم ملی به حمایت گسترده مالی و انسانی از جبهه ها روی بیاورند و برای اجرایی کردن نتایج این تجمع و تجمع حکمای یمن در دهم ماه رمضان گذشته تلاش کنند.

این بیانیه در ادامه قتل عام مردم یمن توسط مزدوران عربستان و امارات و سر بریدن اسرای یمنی و زنده به گور کردن برخی از آنها توسط این مزدوران را محکوم کرد و از تمام مردم یمن خواست با قدرت در برابر دشمنان متجاوز و اشغالگر و مزدوران داخلی آنها بایستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha