شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، توجه به محرومین و مستمندان را از صفات برجسته حضرت رضا(ع) دانست و گفت: جهان امروز همچنان شاهد رفتارهای جاهلی مدرن با فقرا است و مدعیان رهبری جهان، گرچه شعار هماهنگی حقوق فقیر و غنی را سر می دهند، ولی در عمل به مسئولیت خود عمل نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد حضرت امام رضا(ع)، اظهار داشت: توجه به محرومین و مستمندان از صفات برجسته حضرت امام رضا (ع) است.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه به تشریح برنامه ها و فعالیت های اداره کل در دهه کرامت پرداخت و ابراز داشت: همواره نوع رفتار ملت ها و حکومت ها با فقیران با رفتار آنان در برابر اغنیا متفاوت بوده و این دوگانگی بی‌عدالتی‌ها و محرومیت های قشر فقیر جامعه را به همراه داشته، نظام طبقاتی را بر جامعه حاکم کرده است.
 

حجت الاسلام محمودی نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهان امروز هم چنان شاهد رفتارهای جاهلی مدرن با فقیران است و مدعیان رهبری جهان گرچه شعار حاکمیت نظام هماهنگ حقوق فقیر و غنی را سر داده اند، ولی در عمل به مسئولیت خود عمل نکرده اند.

وی افزود: تنها رهبران دینی و معصومان علیهم السلام هستند که در گذر زمان راهکارهای برون رفت فقیران از محرومیت‌ها را عملی کرده اند، لذا سیره رفتاری و اجتماعی همه معصومین به‌ویژه امام رضا(ع) بیانگر این مطلب است حضرت با فقرا مانوس بود با آنها غذا می خورد با آنها جلوس داشت و فقرا را تکریم می کرد و اموال خود را میانه مستمندان تقسیم می‌کرد.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در پایانظهار امیدواری کرد همه از سیره عملی معصومین به ویژه علی بن موسی الرضا علیه السلام تاسی کنیم و توجه جدی به فقرا و مستمندان و محرومین جامعه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha