چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام فردوسی پور

حوزه/ آزمون طرح علمی-تربیتی «روح الله» با شرکت حدود هزار نفر از طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اعلام این خبر گفت: با توجه به وجود استعدادهای حوزویان در زمینه های مختلف آموزشی و تربیتی و برای کمک به مدیران این مدارس جهت انتخاب کادر شایسته، متقاضیان شرکت در این طرح در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی شرکت کرده و سطح بندی می شوند.

وی هدف از برگزاری آزمون را شناسایی سطح متقاضیان و آشنایی با دیدگاه های آن ها در مورد مسائل آموزشی و تربیتی عنوان و خاطر نشان کرد: تعدادی از افراد شرکت کننده برای کادر آموزشی مدارس انتخاب خواهند شد و از سایر افراد شایسته ای که امکان حضور در این طرح برای آن ها فراهم نمی شود در عرصه های دیگری بهره خواهیم گرفت که فعالیت در دانشگاه علوم پزشکی، تبلیغ در حرم علی بن موسی الرضا (ع) و تبلیغ در مدارس امین از جمله این عرصه ها می باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نتیجه آزمون کتبی تا 10 روز دیگر مشخص می شود و افراد برتر برای مصاحبه دعوت خواهند شد، ابراز کرد: امیدواریم این طرح، علاوه بر نمایش توانمندی حوزه های علمیه و طلاب در عرصه های مختلف از جمله عرصه های آموزشی و تربیتی، موجب اشتغالزایی برای طلاب شده و زمینه ارتقاء معلومات و تجربیات آن ها را فراهم آورد.

حجت الاسلام فردوسی پور، طرح علمی تربیتی «روح الله» کار جدیدی است که در آن تلاش داریم از ظرفیت طلاب توانمند که در زمینه مسائل آموزشی و تربیتی تخصص لازم را داشته و متقاضی فعالیت در مدارس آموزش و پرورش هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: نتیجه هم اندیشی های صورت گرفته میان مسئولین حوزه و آموزش و پرورش، تشکیل بنیاد علمی-تربیتی «روح الله» بود که البته هنوز این بنیاد تشکیل نشده و در مراحل ابتدایی خود می باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه ای که میان حوزه علمیه خراسان و آموزش و پرورش منعقد شده، مجوز فعالیت طلاب مستعد علوم دینی در شش مدرسه را اخذ کرده ایم.

تفاوت مدارس طرح «روح الله» با سایر مدارس آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه کادر این مدارس متشکل از طلاب مستعد حوزوی می باشند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده رویکرد آموزشی و تربیتی آن ها به صورت دینی دنبال خواهد شد، توضیح داد: علاوه بر دروس و کتاب هایی که سایر دانش آموزان آن ها را می گذرانند، دروس و آموزش های دینی به عنوان فوق برنامه در برنامه درسی این شش مدرسه گنجانده شده است تا دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند در آینده بتوانند با بنیه علمی قوی تری در حوزه های علمیه حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به اینکه می توان این مدارس را مدارس پیش حوزوی نام نهاد، خاطر نشان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که همه مدارس علمیه ما مدرسه پیش حوزوی مستقلی داشته باشند تا جذب و گزینش نخبگانی طلاب حوزه علمیه به شکل کارا و اثربخشی تحقق پذیرد.

استقبال خوب مردم

وی با بیان اینکه مراجعه والدین برای ثبت نام فرزندانشان در این شش مدرسه بسیار گسترده و امیدوارکننده بود و نشان می داد که جامعه کمبود چنین طرحی را احساس می کرده است، گفت: تعداد مراجعین به برخی از این شش مدرسه به چهار برابر ظرفیت اعلام شده رسیده بود که با انجام مصاحبه دانش آموزان مستعدتر شناسایی و انتخاب شدند.

عضو اتاق تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: خانواده ها امروز و با توجه به تغییر شرایط فرهنگی و اجتماعی نسبت به نحوه تربیت و آینده دانش آموزان خود دغدغه بیشتری دارند و شاید این دغدغه در خانواده های دیندار به مراتب بیشتر باشد و آن ها نسبت به مسائلی که در مدارس اتفاق می افتد، نگرانی و حساسیت بیشتری داشته باشند که این طرح می تواند تا حدودی پاسخگوی این نگرانی ها باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha