چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ آغاز به کار مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) در امامزاده شاه جمال(ع) قم

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: خوشبختانه انقلاب ما در عرصه قرآنی کارنامه درخشانی دارد؛ کانون‎ها و مراکز و دارالقرآن ها و فعالیت‎های گسترده آموزشی و ترویجی در عرصه قرآن، امروز کارنامه درخشانی داریم.

به گزارش «حوزه»، آیت‎الله اعرافی امشب در مراسم آغاز به کار مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) در امامزاده شاه جمال(ع) قم، با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی ایران در زمینه قرآنی گفت: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی، گامهای بلندی در عرصه‎های مختلف برداشته شد و یکی از گام‎های افتخار آمیز، افزایش حجم توجه ملت ایران به سمت قرآن کریم بوده است.

 وی افزود: خوشبختانه انقلاب ما در عرصه قرآنی کارنامه درخشانی دارد و کانون‎ها، مراکز و دارالقرآن ها و فعالیت‎های گسترده آموزشی و ترویجی در عرصه قرآن مناسب بوده است؛ درست است که در بخش حفظ به بخشی از کارهای نمی رسیم ولی در کل، در عرصه توجه به قرآن در رتبه اول جهان اسلام هستیم و این در حالی است که خود را با کشورهای عرب زبان مقایسه می کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به نقش توسعه فرهنگ قرآنی ملت ایران در ارتقاء جلوه کشور در سطح جهان اسلام تصریح کرد: آشنایی ملت ایران با قرآن، در عرصه جهانی باعث اعتلای ما می شود؛ دستگاه های مسموم تبلیغاتی متصل به جریان وهابی همیشه ما را متهم می کنند که قرآن شیعیان با قرآن اصیل متفاوت است و هم اینکه ایرانیان به قرآن توجهی ندارند.

آیت‏ الله اعرافی اظهار کرد: افتتاح مدرسه شبانه روزی قرآن کار مبارکی است که به همت اوقاف انجام شده و امیدواریم این مدرسه سرآغاز شکل گیری مدارس متعدد شده و موجب درخشش بیشتر قم در عرصه فعالیت های قرآنی باشد؛ قم ما امروز یک شهر الگو و الهام بخش است؛ زیرا جوانانی از 130 کشور به قم آمده اند تا معارف الهی را در این شهر فرا بگیرند و به همین دلیل این شهر باید یک شهر پاک و پیشتاز در عرصه های قرآنی و روایی و امور اجتماعی باشد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشورگفت: کسانی که برای قم تلاش می کنند گویی برای همه عالم کار می کنند؛ زیرا شهر قم در منطقه و در جهان به لحاظ عمق تأثیر و حوزه ارتباطی با همه عالم، کمتر نظیری مثل خود می بینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: هرچه در باب قرآن بیان شود باز نیز کم گفته ایم؛ زیرا همه حقایق و معارف الهی در آن گرد آمده است؛ قرآن نماد علم و جلوگاه هنرهای بی پایان خداوند است و با گذر زمان هیچگاه کهنه و فرسوده نمی‎شود؛ امام علی(ع) همیشه با شور و شیدایی در خصوص قرآن سخن می گفتند که در یک خطبه 50 تعبیر در خصوص قرآن کریم بیان می کنند.

 آیت ‏الله اعرافی اظهار کرد: در قرآن و روایات بیان شده که قرآن همچون دارو و نسخه شفا است؛ در خصوص این نسخه دو مواجهه می‎توان داشت؛ در یک وجه یک بیمار با مراجعه به پزشک و بررسی مشکلات، داروی خود را با همان تجویز از داروخانه تهیه می کند؛ ولی اگر کسی این مراجعه اولیه را نداشته باشد، ممکن است با همین دارو دچار مشکل شود.

مدیر حوزه‎های علمیه گفت: قرآن بیان می‎کند که در ابتدا باید خود و مشکلات فردی و اخلاقی و اجتماعی خود را شناسایی کرده و در مرتبه دوم به درمانگری قرآن متوسل شد؛ ولی وقتی هوای نفس بر ما حاکم باشد، ممکن است از این قرآن به جای بهره ضرر کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرد: اگر انسانها خود را نشناخته و از سر بازی با قرآن رفتار کنند، گرفتار خواهند شد؛ انسان‎ها روزانه چندین بار باید به نسخه وجودی خود رجوع کرده و آسیب ها ومشکلات خود را ببینند و جواب آنها را از قرآن بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha