شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کوثری

حوزه/ محمد رضا کوثری، روحانی عاشق و مهربانی است، که در رکاب کاروان «زیر سایه خورشید» خادمام حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، پیام و عطر حرم رضوی را به دروترین مناطق ایران می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، خادم اهل بیت(ع) شدن آرزوی هر مومن و عاشقی است، بخصوص برای ما ایرانی ها خدمت به امام رئوف و مهربانی امام رضا(ع) حال و هوای خاصی دارد، تا جایی که از مرجعیت تا سیاست مدارترین مرد ایران زمین، از هنرمند تا ورزشکار، از ثروتمند تا محرومترین فرد لحظه ای خدمت به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را جز افتخارات می دانند.

جایگاهی که میلیون ها عاشق حسرت لحظه ای قرار گرفتن در لباس خادمی امام رضا(ع) را می خورند.

محمد رضا کوثری طلبه عاشق و مهربانی است، که در رکاب کاروان زیر سایه خورشید پیام و عطر حرم رضوی را به دروترین مناطق ایران می رساند.

او تجربه دوساله خود در کاروان حرم دوست می گوید، دوران شیرین و وصف نشدنی که معجزات زیادی را دیده ، از کراماتی که پیام رسان سیره اهل بیت(ع) در مناطق محروم است.

مبلغ مهربان کاروان زیر سایه خورشید تنها خدمت در حرم امام رضا(ع) را خادمی این امام رئوف نمی داند، بلکه نشر و تبلیغ دین اسلام و رساندن پیام پیامبران و اهل بیت(ع) را خادمی کوی عشق می داند.

او بزرگترین سعادتش را تبلیغ دین خدا و کمک به گسترش فرهنگ مهدویت در نقاط مرزی می داند.

                              

روایتی از خادمی حرم کوی عشق

حجت الاسلام محمد رضا کوثری در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک هفته کرامت و ولایت، هدف کاروان سایه خورشید در سفر به مناطق محروم را گسترش فرهنگ رضویی دانست و اظهار کرد: کاروان زیر سایه خورشید در سراسر کشور و 34 کشور دنیا پیام "به تو اقتدا می کنم امام رضا(ع)" را برای نزدیک کردن قلوب محبان امام رئوف و مهربانی به صحن و سرا و حرم  ضامن آهو، بخصوص آشنا کردن محبان و شیفتگان آن حضرت با سیره و روش زندگیشان معطر کرده است.

وی با اشاره به پیام "به تو اقتدا می کنم امام رضا(ع)" گفت : هر سال یک شعار و پیام به همراه هدایای تبرکی نمک و نبات به محبان حرم ضامن آهو داده می شود، و امسال بهترین و زیبا ترین شعار، برای الگو برداری از شخصیت امام رضا(ع) انتخاب شده و یقینا با اجرای آن در زندگی به سعادت و خوشبختی حقیقی هم در دنیا و آخرت خواهیم رسید

مبلّغ کاروان زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی با اشاره به همکاری 4 ساله خود با آستان قدس رضویی افزود: افتخاری بزرگی نصیب و روزیم شده است که در قسمت فرهنگی به عنوان مبلغ و سخنران، خادم ضامن آهو و در خدمت محبان اهل بیت می باشم.

                                  

استقبال مردم از پرچم امام رضا(ع) قابل وصف نیست

حجت الاسلام کوثری علت سفربه مناطق محروم را انس ، صمیمیت و الفت میان خادمین شاه خراسان و محرومین دانست و افزود: برخورد عاشقانه و ارادت خالصانه مردم و اعتقادات صاف قلبی و حقیقی آنها نسبت به امام رضا (ع) و استقبال گرمی که به عمل می آورند، نشان از عظمت اهل بیت(ع) در بین مردم است.

وی ادامه داد : اولین هدف ائمه طاهرین (ع)، رسیدگی به محرومان بود و اگرما ادعا می کنیم، پیرو و خادم آنان هستیم، یقینا باید این هدف را سرلوحه خود قرار دهیم.

 

پرچم رضویی، متصل کننده قلوب مومنان به خداست

مبلّغ جوان با اشاره به اینکه پرچم امام رضا(ع) تنها شفا دهند نیست، افزود: انسان ها با اعتقادات و باورهایشان، قلب هایشان را متبلور از نور ایمان به خدا می کنند و تنها پر چم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) وسیله ای است که قلب های شکسته و مومن را به نور متناهی پروردگار متصل کند و این قلب ها هستند که قابل ستایش می باشند.

                               

 

محرومیت زدایی و حل مشکلات مردم تنها خدمت در مسیر ولایت است

روحانی کاروان زیر سایه خورشید با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که "کمک به مناطق محروم، باعث به‌وجود آمدن روحیه جهادی در میان جوانان میشود" افزود: پاکی و زلالی مردم مرزی با تمام محرومیتشان، یک شور و اشتیاقی در انسان ایجاد می کند که وصف نشدنی است.

خادم آستان قدس رضوی برای محرومیت زدایی و حل مشکلات مردم تنها خدمت در مسیر ولایت را موثر دانست و خاطر نشان کرد: همه ی ما نسبت به محرومان وظیفه ای داریم، و طبق سیره اهل بیت (ع) هر کسی از خانواده خودش شروع کند، یقینا در جامعه شاهد محرومیت نخواهیم بود .

وی در خصوص وظیفه مسئولین جهت محرومیت زدایی اظهار کرد: همه باید ابتدا تفکر و سیره اهل بیت(ع) را با تمام وجود درک کنیم و همه بخصوص مسئولین به دلیل اینکه امکانات دولتی در اختیارشان است، وظیفه یشان برای محرومیت زدای و عدالت در جامه خطیر تر و سنگین تر می باشد.

حجت الاسلام کوثری با اشاره به اینکه در آستان قدس رضوی معاونتی به عنوان امداد برای رسیدگی خاص به محرومین ایجاد شده است افزود: یکی از وظایف این معاونت زیارت زائر اولی برای اعزام به مشهد مقدس است، به طوری که عزیزانی که می خواهند به زیارت امام رضا (ع) بروند اما توانش را ندارند در قالب زیارت اولی ها به حرم امام رضا(ع) اعزام می شوند.

                              

 

از کودکی عاشق شاه خراسان بودم

روحانی کاروان زیر سایه خورشید از عشق و علاقه اش به خادم شدن گفت: بر اساس اعتقادات قلبی و یقینی که از همان خردسالی در همه ی ما وجود دارد و عشق و علاقه و محبت به ائمه طاهرین (ع) مخصوصا امام رضا (ع)، آرزو داشتم خادم شاه خراسان شوم .

وی ادامه داد : آرزویمان این است که بتوانیم به هر نحوی که شده خودمان را به امام رضا (ع) و ائمه طاهرین (ع) نزدیک تر کرده و مورد توجه و عنایت آنها باشیم که یکی از روش ها یقینا قرار گرفتن در مسیر ولایت و امامت است.

 

مهمترین راه و سیره اهل بیت(ع) دستگیری از محرومین است

حجت الاسلام کوثری با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) « مَنْ فَرَّجَ عَنْ مُؤْمِن فَرَّجَ اللّهُ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ القِيمَةِ » "هر كس اندوه و مشكلى را از مؤمنى برطرف نمايد، خداوند در روز قيامت اندوه را از قلبش برطرف سازد." گفت: مطمئنا مهمترین راه و سیره اهل بیت(ع) دستگیری از محرومین است.

                                  

بزرگترین معجزه اهل بیت(ع)، کرامت بخشیدن به انسان هاست

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید از کرامتی که در حرم دیده، گفت: امام رضا (ع) از قدیم الایام صاحب کرامت بوده و هست حتی سال گذشته در همین ایام ولادت در حرم مریضی که نابینا بود شفا پیدا کرد .

وی ادامه داد : کرامات امام رضا (ع) خیلی زیاد و متعدد است، حتی پرچمی که به روستاها، مناطقی برده می شود، که از قبل برنامه ریزی نشده و اصلاً قرار نبوده به منزل فلان شخص برویم، که اینها کرامات امام رضا (ع) است و فکر نکنیم که کرامت یک مدل و شکل خاصی دارد، بلکه همه ی این اعمال و رفتار ها از عنایت حضرت حق تعالی است .

 خادم آستان قدس در خصوص استقبال بی نظیر و وصف نشدنی مردم خراسان جنوبی گفت: مردم با شوق و رغبت و علاقه ی بسیاری ساعت ها به زیارت پرچم حرم امام رضا(ع) می آیند، استقبالی بی نظیر که بلا تشبیه، در مثال جای مناقشه نیست و انگار خود امام رضا (ع) شرفیاب شده اند.

وی بزرگترین کرامت اهل بیت را بیداری مردم دانست و افزود: کرامت بخشیدن به انسان ها ودرس آزادگی و کمک به هم نوع برای بصیرت افزایی جامعه و بخصوص حفظ اسلام بزرگترین کرامت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام کوثری در خصوص نقش خدام در ترویج فرهنگ رضوی افزود: وقتی یک فرد خادم امام رضا (ع) شد مردم دوست دارند اعمال و رفتار و حرکات این خادم رنگ و بوی امام رضا (ع) بدهد و ما باید در حد توانمان سعی کنیم حداقل فرمایشات ، روش و منش امام رضا (ع) را برای مردم بیان کنیم.

                            

توسل به اهل بیت(ع)  زمان و مکان نمی شناسد

روحانی کاروان امام رضا(ع) با شکر و توفیق مبلغ شدن در زیر سایه حرم رضوی افزود: توفیق و سعادت بزرگ خدمت به مردم است، ولی خدمت به زائران اهل بیت لایقت می خواهد که وقتی به خودم نگاه می کنم می ببینم لایق نیستم، چرا که امام رضا(ع) و همه ی ائمه طاهرین (ع) مهربان اند و بار ها فرموده اند " فکر نکنید محبت ما به شما از خوبی بودن شماست بلکه نشانه رفئت ماست که حتی نسبت به دشمنانمان داریم."

خادم آستان قدس رضوی تاکید کرد: خدمت به اهل بیت(ع) محدود به جا و مکان نیست، بلکه هر کسی پیام و روش زندگی ائمه اطهار را برگزیند و برای گسترش دین خدا در هر کجای دنیا خدمت کند، خادم اهل بیت(ع) است.

گزارش: میلاد یاسری نژاد

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha