جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالرضا رحمانی فضلی

حوزه/ وزیر کشور، حاکمیت مردم سالاری دینی را یکی از بزرگترین دستاوردها و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: حاکمیت مردم سالاری دینی در ادبیات سیاسی دریچه تازه بر روی جهانیان گشود و در عمق باور ملت‌های آزاده به زیبایی نقش بست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه از تهران، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، صبح امروز در مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد در سخنانی، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اداره حکومت و قانونگذاری در چارچوب اصول قانون اساسی، با اراده و نظر ملت تعیین می گردد و برگزاری انتخابات، تبلور این اراده و خواست مردم می باشد.

وی با اشاراه به جایگاه مردم سالاری دینی، افزود: یکی از بزرگترین دستاوردها و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، که در ادبیات سیاسی، دریچه تازه ای بر روی جهانیان گشود و در عمقِ باورِ ملت هایِ آزاده، به زیبایی نقش بست، حاکمیت مردم سالاری دینی است که با آموزه‌های اسلام ناب و آرمان های امام راحل(ره) و هدایت های مقام معظم رهبری، مستمراً به شکوفایی و بالندگی آن، با تکیه بر آرای عمومی از طریق برگزاری انتخابات افزوده می شود.

وزیر کشور ادامه داد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را، می‌توان به عنوان یکی از مهمترین حماسه های سیاسی کشور قلمداد کرد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: این انتخابات در شرایطی برگزار شد که کشور به لحاظ مؤلفه های سیاست خارجی، امنیت ملی و مسائل داخلی، در وضعیتی قرار داشت که حضور مردم ایران را درصحنه مشارکت، بیش از هر زمان دیگری ضروری ساخته بود.

وی با اشاره به پیام های حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار کرد: بزرگترین و مهمترین پیام حضور پر شور حدوداً 42 میلیون نفر در پای صندوق های رأی، اعتقاد مردم به آرمان های انقلاب و اشتیاق آنان برای مشارکت در تعیین سرنوشت میهن اسلامی بود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران با حضور پرافتخار و با شور و شعور و درک صحیح و ژرف از شرایطِ حساسِ کشور، دشمنان و بد خواهان نظام را مأیوس و نا امید ساخت و با لبیک به ندای رهبر و ولی امر خود، برگِ زرینِ دیگری را به دفترِ افتخاراتِ این نظام جاودانه افزود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: بدون شک این مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اخیر، تاثیر مهمی در تغییر رویکرد وتعامل جامعه بین الملل، با جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی به اقدامات وزارت کشور در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری انتخابات، به تأسی از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و در چارچوب قوانین و مقررات واصول مهمی چون" قانونمداری و رعایت مُرقانون"،" برگزاری انتخاباتی سالم، آن هم درفضائی کاملاً امن"،"رعایت کامل بی طرفی"،"صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس"،"فراهم نمودن بستر لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات"،"همکاری و هماهنگی کامل و تعامل سازنده با شورای محترم نگهبان"، توانست با تلاش صادقانه و همکاری دستگاه های انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و قضائی، همدلی آحاد مردم، همراهی رسانه ها، مشارکت سازنده احزاب و گروه های سیاسی و وحدت و انسجام مثال زدنی کلیه اقوام و مذاهب، برنامه ها و اقدامات خود را به انجام برساند.

وزیر کشور ادامه داد: تامین امنیت کامل انتخابات،آن هم در شرایطی که برخی از کشورهای منطقه با  جنگ های داخلی، نا امنی و بحران مواجه بودند و دشمنان قسم خورده نظام، از هیچ اقدامی برای برهم زدن امنیت داخلی کشور و اخلال در امر برگزاری انتخابات فروگذار نبودند، واقعیتِ مهمِ دیگری است که تلاش های شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی نیروهای نظامی، انتظامی، قضائی و امنیتیِ کشورمان ، مانع از تحقق اهداف پلید وشوم آنان شد.

رحمانی فضلی یادآور شد: در این دوره، سه انتخاباتِ "دوازدهمین دوره ریاست جمهوری"،"پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا"و" میاندوره ای مجلس شورای اسلامی"، به صورت همزمان برگزار شد و با توجه به اینکه هریک از این انتخابات، باید مطابق با قانون خاص خود، آن هم با تفاوت های زیادی در شیوه های اجراء و نظارت برگزار می شد، لذا تدارک، برنامه ریزی دقیق و انجام هماهنگی کامل، از ضروریات این کار بود. که با اتخاذ تمهیدات مناسب و احصاء تفاوت های قانونی، تلاش شد تا تمامی احکام و فرآیندهای مربوطه، در زمان خود، به نحو شایسته ای اجراء و رعایت شوند.

وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود برخی از اهم اقدامات و فعالیت های انجام شده برای برگزاری انتخابات را تشریح کرد:

-برنامه ریزی لازم و هماهنگی با شورای نگهبان

- برگزاری 9 دوره آموزشی عمومی وتخصصی، 1 همایش آموزشی منطقه ای و 31 جلسه توجیهی استانی، برای یک میلیون و15 0 هزار نفر از دست اندرکاران برگزاری انتخابات، از جمله معاونین سیاسی استانداری ها، اعضای ستاد انتخابات استان ها، فرمانداران، بخشداران و ...

- برگزاری دوره 5 روزه تربیت مربی انتخابات، با حضور(450) نفر از مدیران و کارشناسان خبره و با تجربه از سراسر کشور در تهران، به منظور بهره گیری ازتجربیات آنها درامرآموزشِ عواملِ انتخابات، در سطح شهرستانها و بخشهای سراسر کشور

 - چاپ به بیش از 200 میلیون تعرفه رأی با بیش از (10) شاخص امنیتی و حفاظتی که (5) شاخص آن، برای اولین بار در طول 35 انتخابات گذشته پیش بینی شده بود.

- تشکیل هیأت اجرایی مرکزی انتخابات و تعداد (429) هیات اجرایی در شهرستان ها و (631) هیات اجرایی در بخش های سراسر کشور

- تشکیل تعداد 62 هزار و 381 شعبه اخذ رای در سراسر کشور برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، 71  هزار و 450  شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

فراهم سازی امکان اخذ رای از هموطنان در103 کشور جهان، شامل 133 نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی و در قالب 310 شعبه اخذ رای

- همکاری قریب به (170) هزار نفر از عوامل انتظامی و بیش از (70) هزار نفر نیز در قالب هیأت های بازرسی انتخابات برای تأمین امنیت و برگزاری هرچه سالم و قانونمند انتخابات

- تشکیل کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، با برگزاری(۶) جلسه در وزارت کشور و (۸9) جلسه در سازمان صدا و سیما

- استفاده از سیستم مکانیزه برای احراز هویت رای دهندگان

- و ...

انتهای پیام 313/3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha