سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جشن

حوزه/ مراسم جشن میلاد ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام) با حضور اساتید، کارکنان و طلاب جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» ، جشن میلاد ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام) امروز با حضور جمعی از اساتید، طلاب و کارکنان جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) این موسسه علمی آموزشی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ هادی الیاسی، در این مراسم با اشاره به روایتی از امام رضا (علیه‌السلام)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: «لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال: سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ/ مؤمن به حقیقت ایمان نمی رسد، مگر آن كه سه خصلت در او باشد: سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، سنّت پيغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است، امّا سنّت امامش، صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است».

وی با بیان این که این حدیث می تواند دستور اخلاقی برای ما باشد، به تشریح ابعاد این حدیث پرداخت و ابراز داشت: کتمان سرّ پروردگار بدین معناست که انسان اسرار بندگان خدا را فاش نکند.

حجت الاسلام الیاسی افزود: کتمان اسرار اهل بیت(علیهم‌السلام) گاهی تبری از دشمنان و گاهی بیان فضیلت و منقبت اهل بیت(علیهم‌السلام) است؛ امروز نیز برای کتمان اسرار اهل بیت(علیهم‌السلام) باید درجه‌بندی کنیم و سخنان ایشان را با توجه به جمعی که در آن هستیم بیان کنیم.

وی با بیان اینکه سنت پیامبر گرامی اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) مدارا کردن با مردم بود، گفت: امروز دشمن از روش مدارا کردن برای جذب مردم استفاده می‌کند، در حالیکه اخلاق، زینت مذهب اسلام است، اما ما مسلمانان گاهی از آن غافل می‌شویم.

سخنران این مراسم، صبر را سنت امامان معصوم(علیهم‌السلام) برشمرد و تصریح کرد: امامان معصوم(علیهم‌السلام) همگی اهل صبر بودند و سنت امام رضا(علیه‌السلام) نیز همچون سنت دیگر اهل بیت(علیهم‌السلام)، صبر بوده است.

در پایان مراسم، حاج محمودجواد احمدی، مداح اهل بیت(علیهم‌السلام) در مدح امام رضا(علیه‌السلام) به مدیحه سرایی پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha