پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، از تشکیل قرارگاه های فرهنگی « اقتصاد مقاومتی»، « زن و خانواده» و «قرآن و عترت» در حوزه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در آیین افتتاحیه کانون خادم یاران رضوی مدارس علمیه خواهران استان یزد، فعالیت و تحصیل بانوان حوزوی استان یزد را ستود و اظهار کرد: زنان نیمی از افراد جامعه هستند و نقش مهمی به عنوان مربیان جامعه ایفا می کنند و زن یکتا موجودی است که می تواند از دامان خود افراد بزرگی را به جامعه تحویل دهد.

وی با تبریک میلاد پربرکت امام رضا(ع) گفت: قرآن کریم سبک زندگی اسلامی را «حیات طیبه» معرفی کرده و مردان و زنان را به سوی حیات طیبه رهنمون کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: در راستای گسترش فرهنگ قرآنی همچون سبک قرآنی عفاف و حجاب و ... برای پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی و  کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی چاره ای جز روی آوردن به فرهنگ سازی مببتنی بر آموزه های اسلامی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: توسعه آموزش های همگانی در جامعه باید به عنوان اولویت در نظر گرفته شود و برای ترویج و گسترش ارزش های اسلامی و کاهش آثار آسیب های اجتماعی و پیشگیری از گسترش آن  باید به قشر زنان فرهیخته و تحصیلکرده جامعه  توجه کرد.

*تشکیل سه قرارگاه فرهنگی

وی در خصوص برخی فعالیت های فرهنگی بانوان طلبه یزدی بیان کرد: در سطح حوزه های علمیه خواهران کشور سه قرارگاه« اقتصاد مقاومتی»، « قرارگاه فرهنگی زن و خانواده» و«قران و عترت» تشکیل شده است که استان یزد نیز در حال راه اندازی کانون های زیر مجموعه این قرار گاه هاست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد کانون خادم یاران رضوی را یکی از کانون های زیر مجموعه قرارگاه فرهنگی قرآن و عترت نام برد و افزود: قرارگاه قرآن و عترت دارای هفت کانون یاوران نماز، غدیر، فاطمی، عاشورا و اربعین، مهدویت، قرآنی و خادم یاران رضوی به شمار می رود که امروز کانون خادمان رضوی افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: در این کانون 190 نفر از اساتید و دانش آموختگان واجد شرایط از مدارس علمیه استان یزد در این کانون ثبت نام کردند که اسامی آنان در سایت آستان قدس وارد شده است.

وی ادامه داد: این کانونهای خادم یاران رضوی  در مدارس فعال شده اند و اعضا با توجه به اساسنامه کانون، در طول سال برنامه های متنوعی را در سطح شهر یزد و در تعامل با آموزش و پرورش، مساجد، بقاع متبرکه، دانشگاه ها و محلات برگزار می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد یکی از امتیازات عضویت در این کانون را فتخار خادمی در حرم رضوی به مدت چند بار در سال بیان کرد و افزود:  خادم یاران در سطح استان با شناسایی محرومان، در رسیدگی به آنان با دفتر آستان قدس رضوی در یزد همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha