شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ناصری، اخلاق و تهذیب را امتیاز بزرگ حوزه های علمیه خواند و تصریح کرد: نوشته شدن نام انسان به نام یک روحانی در لیست سربازی امام زمان(عج)، ارزشمند است، ولی نباید به این امر اکتفا کرد که تهذیب نفس و بحث تربیتی و اخلاقی برای روحانی و طلبه واجب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری، ظهر امروز در جلسه گردهمایی ائمه جماعات و طلاب در مسجد روح الله کهندژ، اظهار کرد: در  ایام دهه کرامت و آستانه روز میلاد با سعادت امام هشتم (ع) هستیم.

 رئیس بنیاد علمی فرهنگی «هاد» با بیان اینکه همه مردم ایران خاصه روحانیت و طلاب ریزه خوار اهل بیت مخصوصا امام علی بن موسی الرضا (ع) هستند ،گفت: حوزه قم در حقیقت بخشی از ولایت امام رضا(ع) است که در عالم برکات و آثار  خود را برجای گذاشته است.

وی با تاکید براینکه نخستین وظیفه یک روحانی سربازی امام زمان (عج) و خدمت به اسلام است، تصریح کرد: متنعم شدن از سفره امام زمان(عج) شرایط و ضوابطی دارد که باید رعایت شود و  نخستین مورد آن امر تهذیب است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات ما  این است که در انتقال مفاهیم  برخی اوقات دقت و توجه لازم را نداریم و این امر سبب بروز مشکلات بعدی می شود، این درحالی است  که عالمان گذشتهما به این اهتمام داشتند وتوجه کافی و وافی می نمودند.

 رئیس بنیاد علمی فرهنگی «هاد» با بیان این که اخلاق و تهذیب امتیاز بزرگ حوزه های علمیه است، اذعان کرد: امتیاز حوزه های علمیه گذشته، تهذیب نفس رایج در میان طلاب و روحانیون آن بود، شاید در حوزه های علمیه کهن، تنگ دست زیاد بود ولی طلاب بانشاط و با آرامش بودند.

وی افزود: طلبه و روحانی امروز ما باید باتاسی به سیره عالمان، برای وقت، سحر، دعا و راز و نیاز و تهذیب خود ارزش قائل شود، آنچه  که گذشتگان ما برای ما به میراث گذاشته اند و به کسب آن توصیه کرده اند فوق ارزش های روزمره امروزی است. این چنین بود که سید بحر علوم ها، شیخ مفیدها ها، کاشف الغطاها و شیخ انصاری ها ... پدید می آمدند.

استاد حوزه ابراز کرد: حفظ ارتباط طلبه  و روحانیون با حضرت ولی عصر(عج) سیره عالمان گذشته بوده است که این مهم جز با صدق رفتار و گفتار و تقید و زهد میسر نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نوشته شدن نام انسان به نام یک روحانی در لیست سربازی امام زمان(عج)، ارزشمند است، ولی نباید به این امر اکتفا کرد که تهذیب نفس و  بحث تربیتی و اخلاقی برای روحانی و  طلبه واجب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha