جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از پروژه زائر شهر رضوی

حوزه/ همزمان با سالروز ميلاد با سعادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) فاز يك پروژه عظيم «زائرشهر رضوي» با حضور توليت آستان قدس رضوي افتتاح مي شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با سالروز ميلاد با سعادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) فاز يك پروژه عظيم «زائرشهر رضوي» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، توليت آستان قدس رضوي افتتاح مي شود.

این مراسم، فردا جمعه 13 مرداد ماه 1396، ساعت 18 در مشهد جاده بهشت رضا(ع) - اولين پل - شهرك طرق  - مقابل كارخانه قند شيرين  - پروژه زائر شهر رضوي برگزار خواهد شد.

به گفته خلیل اکبری معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی این زائر شهر این زائر شهر به منظور خدمت رسانی به زائران محروم و کم درآمد، در زمینی به مساحت حدود 35 هکتار در حال ساخت است که از حدود 220 هزار متر مربع زيربنا مشتمل فضاهای اقامتی و خدماتی تشکیل می‌شود.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: حدود 25 درصد از مساحت زمین این زائرشهر را بنا و 75 درصد دیگر به فضاهای باز شامل بر زمین‌های ورزش، فضاهای سبز، پارکینگ و ... اختصاص یافته است.

وی افزود: برخی از زائران به صورت خانوادگی و برخی نیز در قالب هیئت‌های مذهبی به مشهد مقدس سفر می کنند که در این زائرشهر برای هرگروه اسکان ویژه ای در نظر گرفته شده است.

اکبری با بیان این مطلب که این زائرسرا در 3 فاز ساخته می‌شود، افزود:  فاز یک زائر شهر رضوی 10 هکتارمساحت دارد و 31 در آن ساخته شده که 28 بلوک آن بصورت سوئیت و 3 بلوک دیگر بصورت سالنی ویژه هیئات خواهد بود. همچنین در هر بلوک‌ اقامتی 25 سوئیت در دو طبقه بر اساس استاندارهای و امکانات هتل وجود دارد.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی در پایان گفت: با ساخت کامل، زائرشهر رضوی ظرفیت اسکان روزانه ۲۰ هزار زائر را دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha