جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر جوکار

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه را فداکاری در عرصه فرهنگ و ایستادگی در این عرصه دانست و گفت: مسأله خادمی امام رضا(ع)مختص مجاورنشینان حرم نیست، بلکه رویکردی جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، محمدصالح جوکار، در آیین افتتاحیه کانون خادم یاران رضوی حوزه علمیه خواهران استان یزد از آمار بالای بانوان طلبه در بیش از 20 مدرسه علمیه از سطوح کارشناسی تا دکترا در استان یزد ابراز خرسندی و شگفتی کرد و افزود: وجود امکان تحصیلات حوزوی نعمتی برای استان ما و نشان از ظرفیت بالای علمی است.

وی، خادمی علی بن موسی الرضا(ع) را فرصت مغتنم و نعمتی برای خادمان به ویژه بانوان طلبه خواند و گفت: جایگاه علمی و معنوی علما برای ما الگو محسوب می شود و یکی از اهداف تشکیل جمهوری اسلامی، تعالی انسانهاست.

فعال سیاسی استان یزد تصریح کرد: وجود آسیب های  اجتماعی به خاطر فراموشی سیره نظری و عملی اهل بیت(ع) است و با ایجاد کانون خادم یاران رضوی به دنبال تحکیم بنیان خانواده هستیم.

ماندگاری مکتب اهل بیت(ع) در ایران مدیون تلاش های امام رضا(ع) است

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد بیان کرد: اگر امروز ما در ایران در مکتب اهل بیت(ع) زندگی می کنیم، به خاطر تلاش های امام هشتم(ع) در زمان امامتشان در ایران است و نباید نعمت وجود امام معصوم(ع) را در کشورمان فراموش کنیم.

جوکار خاطر نشان کرد: علی بن موسی الرضا(ع) علی رغم تنگناهای جدی، در راستای ترویج علوم دینی ایستادند و مبارزه کردند، در حالی که حکومت وقت به دنبال گوشه نشینی امام و شکست ایشان در مناظرات علمی بود، ولی امام توانست حقانیت اهل بیت(ع) را حتی به ملحدان آن زمان ثابت کند و باعث شیعه شدن و گرویدن تعداد زیادی به اسلام شد.

شناخت فرهنگ رضوی باعث ترویج آن در جامعه می شود

وی افزود: امروز امام هشتم شفا بخش دردمندان از سراسر جهان است و ما باید غبطه بخوریم که نتوانستیم از وجود این امام همام و هدایت کننده بشریت بهره برداری کنیم، زیرا امام متعلق به همه زمان هاست و ما باید از این منبع الهی استفاده کنیم.

 جوکار، ترویج فرهنگ رضوی را از سوی بانوان طلبه خواستار شد و گفت: هرگاه نسبت به فرهنگ رضوی معرفت یافتیم، می توانیم در سطح جامعه نیز ترویج دهیم.

خادم یاری رضوی یک رویکرد جهانی است

جوکار، رویکرد جدید آستان مقدس رضوی را رسیدگی به محرومان جامعه در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: ما فقط به دنبال محرومان اقتصادی نیستیم، در حالی که محرومین فرهنگی افرادی هستند که از فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی خود فاصله گرفته اند.

وی یکی از تدابیر آستان قدس رضوی را دادن افتخار خادمی به افراد در دورترین نقاط ایران عنوان کرد و افزود: خادمی مختص مجاور نشینان حرم نیست و ما جهانی به موضوع خادمی می اندیشیم و هم اکنون مراسم " زیر سایه خورشید" در بیش از 30 کشور جهان برگزار می شود.

تشکیل 10 کانون خادم یاری در سطح محلات شهر یزد

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد از افراد دغدغه مند با هر شغل و مدرکی برای شرکت در طرح خادم یاری دعوت کرد و گفت: تعداد 10 کانون خادم یاری در سطح محلات شهر یزد، دهستان ها و مراکز شهرستان ها ایجاد شده  و دو  اردوی جهادی نیز با عنوان خادم یاری برگزار کرده ایم.

جوکار از وجود یک مرکز با عنوان خانواده رضوی خبر داد و گفت: در این کانون مباحث آسیب های اجتماعی پیگیری می شود و امیدواریم شورای هماهنگی بین خادم یاران حوزه علمیه خواهران، محلات و خانواده رضوی با هدف هماهنگی و هم افزایی تشکیل شود.

وی از اعزام 15 هزار نفر زائر اولی در استان یزد طی یکسال گذشته  به حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد و افزود: این تعداد از بین بیماران سرطانی، معلولان و اقشار مختلف جامعه که امکان سفر به مشهد مقدس را در طول عمر خود نداشته اند، انجام شده است.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha