شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امامزاده باقریه

حوزه/ مادر با بغضی در گلو و چشمان گریان، در حالی که دست فرزند معلولش را در دست می فشارد، می گوید: افراد زیادی از آقایم امام رضا(ع) شفا گرفته اند و من به شفای فرزندم را از آقا می خواهم ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، جمعیت زیادی جلوی درب امامزاده "شهدای باقریه" ایستاده اند، هرکس با هدفی خود را به صحن امامزاده رسانده، بوی اسپند فضا را مطهر کرده، به طوری که روح انسان را نوازش می داد.

نجواهای زیادی ازمیان صد ها همهمه به گوش می رسید، هر کسی  چیزی می گفت، یکی از درد های شبانه پدرش گلایه می کرد و دیگری نیز شفای فرزند معلولش را می طلبد.

گوشه گوشه صحن امامزاده به قدم های منتظر صدها زائر پر شده بود. جایی برای نشستن پیدا نمی شود. در اولین مکان که می یابم می نشینم و چشمانم به نگاه صدها منتظر گره می خورد. به راستی که چه زیبا محفلی است...محفل میزبانی از خدام رضوی و پرچم سبزرنگ گنبد زرد امام رضا(ع) در سکوتی محض فرو رفته بود.

نگاه ها و نجواهای زیارت خاصه امام رضا(ع) بر زبان هرکسی، اشک های هرکسی را سرازیر می کند، گویی حُبی دیرینه با آقایشان دارند. گویی قصد دارند با صحبت کردن از کرامت های اقای غریبان، واسطه ای برای اجابت دعاهایشان پیدا کنند.

                                       

توسل مادر برای شفای فرزند

یکی از افراد حاضر در صحن که چشم انتظار ورود خادمین امام رضا(ع) است، در گفت وگو با ما از علت حضورش می گوید: آمده ام تا به واسطه عطر پرچم مطهرش، شفای فرزندم را بگیرم. امیدوارم این زیارت مورد قبول امام رئوف  قرار گیرد.

مادر با بغضی در گلو و چشمان گریان، در حالی که دست فرزند معلولش را در دست می فشارد، می گوید: افراد زیادی از آقایم امام رضا(ع) شفا گرفته اند و من به شفای فرزندم را از آقا می خواهم ...

خانم باقری می گوید: بنا به فرمایشات حضرت آیت الله بهجت(ره)، حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) نعمت گرانقدری است که در اختیار ایرانی هاست و عظمت آن را خدا می داند.

                                    

فرهنگ رضوی مانع بزرگ ناتوی فرهنگی است

طلبه جوانی که در امامزاده شهدای باقریه مشغول نجوا خواندن بود، درگفتگو با با ما گفت: امام رضا(ع) کرامت زیادی داشتند و دعا های زیادی را مستجاب می کنند.

زهرا وطن خواه با بیان این که باید امام رضا(ع) را الگوی خود در جامعه قرار دهیم، گفت: کاروان های زیر سایه خورشید در سراسر جهان باعث ترویج فرهنگ رضوی هستند و نیاز است هر کسی به اندازه توانش از این نور هدایت توشه ای برچیند.

وی اظهار کرد: روحانیت و طلبه ها باید بیش از این در راستای آشنا کردن جامعه به کرامت انسانی و اهل بیت(ع) به خصوص شاه توس تلاش کنند.

وطن خواه با بیان این که خوشبختانه مردم بیرجند انسان های ولایت مدار و دین داری هستند، افزود: امروز با میزبانی باشکوه خود از خدام رضوی، قلب امام رئوفمان شاد شده است، و تنها باید به فکر ترویج فرهنگ رضوی در جامعه باشیم.

طلبه جوان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون نشر فضایل اخلاقی امام رضا(ع) در جامعه بیان کرد: امام خامنه ای پیرامون این موضوع فرموده اند: « ما که نباید فقط به مرقد امام على‌بن‌موسى‌الرضا(ع) اظهار ارادت کنیم؛ او امام ماست، زندگى او براى ما درس است، از زندگى او باید درس بگیریم؛ زندگى او براى ما یک پیامى دارد، آن پیام چیست؟ من آن پیام را در یک کلمه خلاصه مى‌کنم. بدانید پیام زندگى پرماجراى على‌بن‌موسى‌الرضا علیه‌السّلام به ما عبارت است از مبارزه‌ى دائمى خستگى‌ناپذیر.»

                                  

آسیب شناسی جامعه مهمترین راه برای حفظ دین اسلام است

در صحن حرم که همه چشم انتظار ورود خدام امام رضا(ع) بودند، صدای گرم حجت الا سلام مختاری در امامزاده شهدای باقریه پیچیده بود که می گفت: دین اسلام مهمترین سرمایه ای است که خدا در اختیار انسان قرار داده و آسیب شناسی از جمله اقداماتی است که باید برای حفظ دین انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید به طورعمیق ائمه اطهار(ع) نیز توجه کنیم، گفت: دین عامیانه برای غیرشیعه و غیرمسلملان هم جذابیت ندارد. ما سرمایه ای بزرگ به نام امامت داریم، با این حال یکی از آفت های دین این است که ائمه اطهار(ع) را تنها در برآوردن حاجت دنیوی خلاصه کنیم.

امامان و امامزادگاه انسان را از تاریکی به روشنایی هدایت می کنند

بعد از سخنرانی بوی سپند، دعا و صلوات احساسات را به عرش می برد. اشک ها بدون واسطه بر گونه ها سرازیر هستند و دست ها نیز بی اختیار برای مناجان بالا می روند.

اشتیاق کودکان، قیام بزرگسالان و حبس شدن نفس ها خبر از ورود خدام حامل پرچم امام رضا(ع) را می دهد. با هر قدم که نزدیک تر می شوند، بغض ها نیز عمیق تر شده و نجواها گسترده تر می شوند.

در آیه 33 سوره احزاب آمده "انّما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیراً "«خداوند اراده فرموده هرگونه رجس و پلیدی را از شما اهل بیت(ع) برطرف کند و شما را پاک و مطهر گرداند.»

 این طهارت و پاکی در فضای حریم شریف امامزادگان و بزرگان و محبان اهل بیت(ع) نیز جاری می باشد و شامل حال زائران عاشقان کوی عشق نیز می شود. چرا که وقتی انسان خود را در معرض روشنایی خورشید قرار دهد، به واسطه آن، تاریکی خود را به روشنایی تبدیل می کند.

ورود کاروان خدام با نوای آهنگ امام رضا(ع) و عطر اسپند در فضای معنوی امامزاده شهدای باقریه چشم های انتظار هزاران مدعوین را غرق باران محبت اهل بیت(ع) کرد، موتور سوارانی که با داشتن پرچم سبز رنگ "نصر من الله و فتح قریب"، خدام و پرچم امام رضا(ع) را اسکورت می کردند.

در سیل جمعیت خدام رضوی به همراه نجواهای عاشقانه زائران وارد صحن حرم شدن، هر کسی می خواست به هر نحوی ارادتش را به امام رضا(ع) نشان دهد...

                                        

سیره امام رضا(ع) را الگوی فرزندانتان قرار دهید

مبلغ اعزامی کاروان خدام رضوی وقتی بالای جایگاه رفت، با تشکر از همه عاشقان امام رئوف گفت: عشق و ارادت خودبه تنهایی قابل تقدیرو ستایش است و اگر با معنویت و عمل همراه باشد، سراسر نور و سعادت خواهد شد.

حجت الاسلام محمدرضا کوثری با اشاره به این که باید سعی کنیم محب واقعی امام رضا(ع) باشیم، گفت: زندگی ما باید به گونه ای باشد که مورد توجه و عنایت ائمه معصومین (ع) باشد و این کار تنها با الگو برداری از زندگی آنان امکان پذیر است.

مبلغ کاروان امام رضا(ع) با بیان این که تنها پرچم امام رضا(ع) وسیله ارتباط دلها با محبوب است، افزود: در باب زیارت زائر حقیقی زائری است که از باب معرفت اقدام به ارادت کند و این ارادت برخواسته از قلب های شکسته و نجواهای الهی با محبوب خود، یعنی پروردگار هستی صورت می گیرد.

در همین هنگام بود که سخن هایش مرا به یاد  فرمایشات آیت الله طبابایی می انداخت، که چه نیکو گفته بود: « همه امامان علیهم السلام لطف دارند، اما لطف حضرت رضا علیهالسلام محسوس است... همه امامان معصوم علیهم السلام رئوف هستند، اما رأفت حضرت امام رضا علیه السلام ظاهر است ».

گزارش: رقیه رحمتی راد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha