پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید احمد صافی

حوزه/ حجت الاسلام سید احمد صافی امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایند انسان زمانی که بیمار می شود و به وضعیت نا امیدی می رسد، چه در موقعیت سیاسی یا اقتصادی یا اجتماعی یا غیره باشد، وعده هایی می دهد و چون نجات یابد همه را فراموش می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در صحن شریف امام حسین (علیه السلام) ایراد گردید گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید « {وَإِذَا مَسَّكُمُ الضُّرُّ فِي الْبَحْرِ ضَلَّ مَن تَدْعُونَ إِلاَّ إِيَّاهُ فَلَمَّا نَجَّاكُمْ إِلَى الْبَرِّ أَعْرَضْتُمْ وَكَانَ الإِنسَانُ كَفُورًا} { 67 اسراء} و این آیه اشاره دارد که انسان زمانی که بیمار می شود و وضعیت ناامیدی می رسد، این انسان چه در موقعیت سیاسی یا اقتصادی یا اجتماعی یا غیره باشد، وعده هایی می دهد و می گوید که چنین و چنان خواهدکرد اما زمانی که مشکلات را پشت سر گذاشت، آن وعده ها را به فراموشی می سپارد.

سید صافی تصریح کرد: خداوند متعال به بندگان خبر می دهد که آن ها هیچ سود و زیانی برای خود ندارند به خاطر اینکه کسی نیست که آنان را نجات دهد، اما زمانی که آنان را نجات داد و از گرفتاری ها همچون گرفتاری در دریا یا هر گفتاری دیگر بیرون آورد و به ساحل و خشکی رساند، آن ها به وعده ها و گفته های خود پشت می کنند؛ گویی دیروز نیازمند و در گرفتاری و مشکلات نبودند.

امام جمعه کربلا تاکید کرد: اینان تنها به فراموشی و خلف وعده اکتفا نمی کنند بلکه خداوند متعال را به خاطر نجاتشان شکر گذاری نمی کنند و رفتاری بسیار ناپسند از خود نشان می دهند و نعمت خداوند را نادیده می گیرند اما خداوند سبحان همچون بندگان شتاب نمی کند و هیچ چیز از او پنهان نمی ماند و از یاد نمی برد و خداوند در کمین است.

وی افزود: همچنین خداوند سبحان در آیه {أَفَأَمِنتُمْ أَن يَخْسِفَ بِكُمْ جَانِبَ الْبَرِّ أَوْ يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حَاصِبًا ثُمَّ لاَ تَجِدُواْ لَكُمْ وَكِيلاً} { 68 أسراء} می فرمایند: آیا بعد از نجات از دریا و از گرفتاری و مصیبت، همیشه در خشکی و نجات خواهی بود؟ این آیات در نهایت بلاغت است برای کسانی که پند پذیر باشد و ببیند که امور چگونه است و این سرنوشت ها به دست اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha