پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 421763
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا رنجبر

حوزه/ کارشناس مذهبی تصریح کرد: فلسفه تمام دستورات الهی برای رسیدن به شادی عمیق است و تمام انبیاء و پیامبران برای شادی بشر مبعوث شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا رنجبر، در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع)، در صحن جامع رضوی، اظهار کرد: تمام دستورات الهی برای رسیدن به شادی عمیق است و این شادی جزء با بندگی خدا تحقق نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه شادی بر دو قسم عمیق و سطحی است، گفت: شادی سطحی ساده به دست می‌آید و راحت هم از بین می‌رود، اما شادی عمیق دائمی است و به دنبال خود انگیزه، فعالیت، آرامش و تمرکز به ارمغان می‌آورد.

این کارشناس مذهبی، خداوند را کانون رحمت و لطف بی‌کران دانست و  افزود: در تمام بخش‌های قرآن کریم ردپای رحمت الهی وجود دارد و این دریای رحمت و رأفت در تمامی عرصه‌های زندگی ما پراکنده است و همگان از سفره نعمت‌های او بهره‌مند می‌شوند.

وی با تشبیه برخی از افراد به ماهی که در دریا است و به طمع یک کِرم مُرده‌ای که در قلاب است، دریا را از دست می دهد، خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از افراد به خاطر کسب سود اندک، دنیا را به آخرت و سعادت همیشگی می فروشند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با طرح این سؤال که چگونه می توان همیشه خدا را در زندگی داشت، ابراز کرد: انسانی که خدا را دارد دیگر به هیچ چیز نیاز ندارد و هر کس که خدا را نداشت گویی هیچ چیز ندارد؛ از این رو با عمل به دستورات الهی می توانیم رضایت الهی را کسب کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha