جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اولویت های دولت دوازدهم، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید توصیه‌های ده‌گانه رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ را از یاد نبرد و آن‌ها را عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری، ضمن تبریک به رئیس‌ دولت دوازدهم اظهار داشت: رئیس‌جمهور باید توصیه‌های ده‌گانه رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ را از یاد نبرد و آن‌ها را عملی کند.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام و توصیه مقام معظم رهبری درباره غافل نشدن از دشمن، افزود: غافل نشدن از دشمن و توجه همه‌جانبه به مسائل خارجی ازجمله وظایف مهم رئیس‌جمهور است، بنابراین مسئولان هوشیار باشند و از دشمن غفلت نکنند چراکه دشمن همیشه بیدار و در حال نقشه کشیدن و توطئه علیه ایران اسلامی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دلیلی برای هزینه دادن به پررویی‌های دشمن وجود ندارد، گفت: درصورتی‌که مذاکره سبب حفظ قدرت و عزت کشور می‌شود و منفعتی برای کشور دارد، مسئولان به پایش بایستند و بدان پایبند باشند، اما گاهی هزینه مذاکرات از مقاومت و مخالفت با آن بیشتر بوده و سبب تحقیر و ذلت ملت می‌شود که در این صورت نباید به ادامه آن اصراری داشت.

وی افزود: راهکار مقابله با تحریم‌ها و فشارهای بیرونی اقتدار امنیتی، اجتماعی، سیاسی و نظامی است و موضوع مهم دیگر در این زمینه اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که باید جدی گرفته شود، اقتصاد مقاومتی یک تئوری به شمار می‌رود که اگر همه به‌درستی به آن اهتمام بورزند می‌تواند کشور را در برابر این هجمه‌ها صیانت کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، توجه به معیشت و اقتصاد مردم باید اولویت اصلی دولت دوازدهم باشد، گفت: همان‌طور که سرپرست یک خانواده باید حواسش به امورات زندگی همسر و فرزندان باشد که مسائل معیشتی آن‌ها را حل‌وفصل کند، رئیس‌جمهور نیز نسبت به خانواده بزرگ خود، ملت ایران همین وظایف را دارد و به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری کند که فقر ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران توان نقدینگی بالا است لیکن مدیریت اقتصادی اشکال دارد، اظهار داشت: برای کشوری همچون ایران با داشتن امکانات و منابع عظیم و نعمت‌های فراوان خدادادی، ننگ است که فقیر وجود داشته باشد ازاین‌رو رئیس‌جمهور به‌عنوان سرپرست کشور باید برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم بیش‌ازپیش تلاش کند.

امام‌جمعه بجنورد یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت دوازدهم را توجه به مسئله تولید و اشتغال دانست و افزود: دولت باید برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برنامه‌ریزی صحیح و دقیق داشته باشد و با به کار گرفتن نیروهای ارزشی مشکلات کشور را حل کند، چراکه اعتقاد داریم اگر مشکل اشتغال حل شود؛ جوانان می‌توانند خودشان به دنبال تولید روند.

وی همچنین در بخش دیگری با تأکید بر این‌که دولت بایستی سعه صدر و تحمل خود در مقابل منتقدان را بالا ببرد، گفت: دولت با نظرات مخالفان خود آشفته نشود و بایستی همواره در بین مردم باشد، تا بتواند مشکلات کف جامعه را به‌خوبی درک کند و بایستی قدر نیروهای پرانگیزه انقلابی و حزب الهی را بداند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی، حفظ گوهر گران‌بهای وحدت و انسجام را از دیگر توصیه‌های رهبری عنوان کرد و تصریح کرد: حفظ نیروهای انقلابی، جوانان بسیجی، نیروهای جهادی و فرزندان و جوانان این مرزوبوم که ذخایر ارزشمند کشور هستند در اولویت کاری باشد و اگر انتقاد سازنده‌ای شد، به دشمنی تعبیر نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص صیانت از اصل انقلاب گفت: امروز با حفظ وحدت و همدلی و تقویت آن باید انقلاب و اسلام را حفظ کرده و به آن تداوم بخشید.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همواره اقتدار و صلابت خود را به دشمنان نشان داده و امید است که با حفظ وحدت و انسجام آن هجمه‌های دشمنان در برابر انقلاب و اسلام بی‌اثر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha