شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان کالیفرنیا خواستار رسیدگی پلیس به حملات علیه مرکز اسلامی شدند

حوزه/ درحالی که مرکز اسلامی شهر ردلندز در ایالت کالیفرنیا در چند ماه اخیر بارها مورد حمله، ورود غیرمجاز و سرقت قرار گرفته، پلیس اعتقادی به حملات اسلام‌هراسی و نژاد پرستی ندارد و این اقدامات را به اراذل و اوباش نسبت می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbsun، مسلمانان و متولیان یک مرکز اسلامی واقع در شهر «ردلندز» در ایالت کالیفرنیای آمریکا خواستار رسیدگی پلیس به حملات و خرابکاری‌هایی شدند که در چند ماهه اخیر علیه این مرکز انجام گرفته‌اند.

گفته می‌شود روز گذشته نیز  برای چندین بار این مرکز اسلامی در ردلندز مورد حمله قرار گرفته، درب مسجد شکسته، مواردی از بهم ریختگی و ورود غیرمجاز مشاهده شده است.

مسلمانان نیز که زمانی برای برگزاری نمازهای جمعه خود به «مرکز جامعه اسلامی» کالیفرنیا وارد می‌شدند، اخیرا با ترس و نگرانی به این مرکز نزدیک می‌شوند.

دکتر محمد حسین، بنیانگذار این مرکز اسلامی می‌گوید: ما هر بار که به اینجا می‌آییم نمی‌دانیم انتظار چه فاجعه‌ای را داشته باشیم! دیشب نیز که به این مرکز آمدم متوجه بهم ریختگی‌هایی شدیم که نشان می‌داد کسی بدون اجازه وارد شده است. درب سرویس بهداشتی بانوان شکسته، وسایل جا به جا شده بود و یک نفر درب یکی از قسمت‌ها را از جا درآورده بود.

وی درباره مزاحمت‌های گذشته می‌گوید: یک بار نیز متوجه شدم که فردی وارد شده، در دفتر من را شکسته و قفل در را نیز عوض کرده بود.

رضا بقایی یکی دیگر از اعضای مسجد می‌گوید: دکتر حسین با پلیس تماس گرفتند و آن‌ها مجبور شدند قفل در را بشکنند تا بتوانیم وارد دفتر کار شویم.

در یکی از این ورودهای غیرمجاز اعضاء حتی متوجه وجود یک غریبه در سرویس بهداشتی مرکز شده بودند که بدون اجازه وارد شده و در آنجا خوابیده است.

بیکر از مرکز پلیس می‌گوید: تاکنون چندین بار گزارش‌هایی درباره سرقت و ورود غیرمجاز به مرکز اسلامی داشته‌ایم. آخرین آن‌ها مربوط به 27 جولای، 14 و 7 جولای و 5 می 2017 بوده‌اند. در 5 می 2017 حتی پول صندوق امانات مسجد به سرقت رفته بود.

درحالی که پلیس معتقد است حملات به مسجد ربطی به اسلام‌هراسی و نژادپرستی نداشته و کار اراذل و اوباش می‌باشد، حسین نظر دیگری داشته و می‌گوید: نمی‌توان به طور قطع گفت اما به نظر می‌رسد که ما را هدف قرار داده‌اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha