پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی تربیت طلاب انقلابی را رمز موفقیت در برابر تهاجم فرهنگی دانست و گفت: داشتن نگاه فرهنگی و تربیتی توسط مسئولین تهذیبی و فرهنگی یکی از ملزومات مدیریت و ارتباط با جوانان و نوجوانان است، چرا که دشمن درصدد تخریب دین مداران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی معاونین تهذیب مدارس علمیه استان اظهار کرد: یکی از مابحث مهم در مدارس علمیه میزان ارتباط معاونین تهذیب و با طلاب جوان است.

وی، داشتن دغدغده فرهنگی معاون تهذیب و فرهنگی مدارس علمیه را یکی از ضروریات امروزه دانست و افزود: توجه و تمرکز بر اتفاقات محیطی و پیرامون توسط مدیران مدارس علمیه و مسئولین مدارس علمیه اخص معاونین تهذیب بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: شرایط زمانه به نحوی است که دشمن درصدد هجمه فرهنگی به سمت و سوی نیروهای انقلابی و ارزشی جامعه خاصه طلاب برای تخریب و تضعیف جایگاه دین و دین مداری در جامعه  است که هوشیاری معاونین تهذیب مدارس را می طلبد.

وی تاکید کرد: داشتن نگاه فرهنگی و تربیتی توسط مسئولین تهذیبی و فرهنگی یکی از ملزومات مدیریت و ارتباط با جوانان و نوجوانان است، چرا که پرورش یک طلبه با مباحث ضعیف اخلاقی و تهذیبی می تواند باعث بروز مشکلات بعدی متعددی شود  که جبران ناپذیر است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه یکی از اولویت ها و سیاست های در حال پیگیری از سوی معاونت تهذیب اجرای طرح فرهنگی تربیتی در سطح مدارس استان است، عنوان کرد: معاونین فرهنگی و تهذیبی مدارس نسبت به برنامه ریزی برای حضور اساتید نخبه و متخصص اخلاقی و تهذیبی در بین طلاب جوان اهتمام داشته باشید.

وی اضافه کرد: درصددیم که کلاس های ورزشی را جز دروس الزامی طلاب حوزه های علمیه اصفهان در سرفصل های آموزشی قرار دهیم که با توجه به تاکید و استقبال مدیران مدارس مسئولین در حال تدوین آیین نامه های لازم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی برای همه طلاب در سطح مدارس علمیه، اجرای مستمر برنامه های تهذیبی و اخلاقی و برگزاری فوق برنامه های متنوع و جذاب و مورد نیاز از رسالت های معاونین تهذیب است.

وی در پایان به معاونان تهذیب مدارس علمیه استان توصیه کرد: یکی از رمز و موفقیت معاونین تهذیب و فرهنگی در مدارس علمیه میزان ارتباط مستمر و موثر با طلاب در مدارس علمیه  و همچنین ارتباط با مدیران مدارس جهت هماهنگی امور است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha