چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین جعفر ناصری  متولی بنیاد علمی-فرهنگی هاد؛

حوزه/ سال تحصیلی جدید مدرسه عالی فقه دارالهدی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 97- 96 مدرسه عالی فقه دارالهدی، با اشاره به لزوم استفاده از امکانات و فرصت های پیش رو، اظهار کرد: طلاب حوزه های علمیه وظیفه دارند که با تلاشی مضاعف، از هر فرصتی بهره برند تا در سیر علمی و معنوی خویش به رشد لازم برسند.

متولی بنیاد علمی فرهنگی هاد، با تأکید بر الگوگیری از زندگانی بزرگان حوزه، ابراز داشت: هرچند متأسفانه امکانات مادی در خور توجهی برای طلاب فراهم نیست؛ اما باید با قناعت به شرایط موجود، همت لازم را برای رسیدن به درجات والای علمی و معنوی مبذول سازند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمد عمومی، مسئولیت بزرگ حوزویان و انتظارات جامعه از این قشر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای رشد و تعالی در مسیر اکتساب علم و معنویت، باید نگاه روشنی به راه طی شده و چالش ها و دشواری های فرارو داشت تا به سلامت از آن عبور کرد.

وی با اشاره به تأکید بزرگان حوزه در لزوم تحول در حوزه، افزود: هرچند که این موضوع لازم و اجتناب ناپذیر است؛ اما طلاب جوان حوزه نباید آن چنان در این بحث غوطه ور گردند که از وظیفه اصلی خویش که تحصیل است، باز مانند.

مدیر مدرسه عالی فقه دارالهدی، در پایان خاطرنشان کرد: تربیت طلاب عالم و خوش فهم، مهمترین سرمایه برای تحولات آینده حوزه علمیه است که نباید از آن غفلت نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha