پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضور حوزویان در جنگ

روحانی مجاهد عراقی گفت: همکاری در ساخت اماکن آزاد شده بخشی از تکالیف اصلی مبلغین برای فرزندان وطنشان است. داعش شهرها را تخریب و این مناطق را به سال‌ها قبل باز گردانده است و بازسازی نیاز به مشارکت همگانی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت معظم عراق مبنی بر جهاد با دشمنان متجاوز به خاک این کشور مبلغان و روحانیون در کنار سایر رزمندگان عراقی برای دفاع از ناموس و ملت خود قیام کردند و امروز در شرایطی که بخش اعظم کشور عراق از لوث داعش پاکسازی شده به انجام وظیفه خود در بخش های مختلف می پردازند.

حجت الاسلام باسم انصاری روحانی و مبلغ مجاهد حشد الشعبی با اشاره به برخی از اقدامات و فعالیت های روحانیون مجاهد حشد الشعبی در جنگ با داعش در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت: از روزهای اول ورود داعش به زمین عراق و صدور فتوای جهاد کفایی، مبلغین حضور فعالی در عرصه جهاد و مواجهه با دشمنان ملت عراق داشته و با سایر رزمندگان در میدان جنگ حضور داشتند و تکلیف خود را در امر تبلیغ جهادی ادا کردند و با رزمندگان دیگر حرکت کرده و عزمشان را در جنگ با دشمنان جزم کردند.

 

ملاقات مبلغان حشد الشعبی با خانواده های شهدا و مجروحان

وی ادامه داد: حوزه علمیه عراق شهدا و مجروحان بسیاری را در این ایام تقدیم کرده است و هنوز بر عهد و پیمان خودشان با حضور فعالشان استوار هستند و از ملت عراق حمایت معنوی و لوجستیکی می کنند و سفارش و توصیه و ارشادات مرجعیت معظم را به رزمندگان انتقال می دهند، و به ملاقات مجروحان می روند و به خانواده های شهدا و مجروحان حشد الشعبی هدایا و کمک هایی را ارائه می دهند.

مبلغ مجاهد حشد الشعبی با اشاره به آمادگی رزمندگان برای آزاد سازی دیگر مناطق گفت: در حال حاضر برادران رزمنده ،خود را برای جنگ تلعفر و حویجه آماده می کنند و این دو منطقه باقی مانده مناطقی است که در دست داعشی های مجرم و پلید است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مبلغان کاروان هایی را هدایت و مدیریت می کنند و هدایا و اعانه هایی را به موکب ها و هیئت ها و حسینیه ها و ساکنان جنوب عرضه می کنند و انواع غذا و خوراکی را بین رزمندگان در کوه های حمرین و شهر موصل و اطراف تلعفر تقسیم می کنند، به اضافه کمک هایی برای آوارگان که در چادر به سر می برند و ساکنان مناطق آزاد شده در موصل و شهرهای دیگری که آزاد شدند ، ارسال می کنند.

 

مشارکت مبلغین در ساخت اماکن آزاد شده

حجت الاسلام باسم انصاری با اشاره به دیگر اقدامات مبلغان مجاهد گفت: مشارکت و همکاری مبلغین در ساخت اماکن آزاد شده بخشی از فعالیت ها و تکالیف اصلی مبلغین برای فرزندان وطنشان هست.در واقع داعش شهرها را تخریب کرده و این مناطق را به سال های قبل باز گردانده است و این امر بازسازی نیاز به مشارکت همگانی دارد.

این روحانی عراقی افزود: برای بازگشت زندگی به این شهر ها همچون موصل و الانبار و صلاح الدین به طور تدریجی و کم کم و به برکت این تلاش ها بازارها در این مناطق در حال بازگشایی هستند و مدارس نیز به استقبال دانش آموزان می روند و کارمندان نیز به اداره ها و محل های کارشان باز می گردند.

تشکر ملت عراق از ارتش و مبلغان مجاهد

وی در پایان گفت: ساکنان شهرهای آزاد شده در هر فرصتی از مبلغان و ارتش به خاطر کمک هایشان که منجر به نجات از دست داعش شدند و کمک های آنها برای بازگشت زندگی به شهر هایشان تشکر می کنند.و این تلاش ها و بزرگی زحمات آنها آشکار است و بخشش و بزرگواری آنها به خاطر مردم معلوم است و رسانه های جمعی از طریق دیدار ها با این مبلغان به این خدمات می پردازند.

 گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha