چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی، مردم سالاری دینی را اصلی بی بدیل در حکمرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: مشارکت ۷۳ درصدی در انتخابات ۹۶ نشان از تعلق خاطر ملت ایران به نظام اسلامی و ولایت فقیه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علی لاریجانی، عصر امروز شنبه ۱۴ مرداد، در ابتدای مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و خیرمقدم به میهمانان داخلی و خارجی، گفت: امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در بیش از 110 سال قبل است. در طی این مدت ملت ایران با همه دشمنی هایی که قدرت های بزرگ اعمال کرده اند و نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود، اما ملت ایران از پا ننشست و با برپایی انقلاب اسلامی، به هدف خود نائل آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور چشمگیر ملت بیش از 42 میلیون نفر و حدود 73 درصد واجدین شرایط شرکت در انتخابات، نمایانگر آن است که در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی، اصلی بی بدیل در حکمرانی است.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ملت عزیز ایران در 36 انتخابات شرکت کردند که نخستین انتخابات مربوط به انتخاب نظام جمهوری اسلامی بود که در آن انتخابات 98 درصد رأی به نظام جمهوری اسلامی دادند.

لاریجانی اظهار کرد: اولین انتخابات در جمهوری اسلامی مربوط به انتخاب نظام جمهوری اسلامی بود که در آن 98 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و پس از آن، انتخابات مجلس موسسان یا خبرگان اول برگزار شد و بعد انتخابات مربوط به تایید قانون اساسی و پس از 10 سال مردم برای تایید بازنگری قانون اساسی، به پای صندوق رأی آمدند.

وی افزود: برگزاری 12 انتخابات ریاست جمهوری، 10 انتخابات مجلس شورای اسلامی، 5 انتخابات خبرگان و 5 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نشانگر عمق نگاه نظام به مردم سالاری دینی در کشور ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از سوی دیگر شرکت 73 درصدی در انتخابات اخیر تعلق خاطر ملت به نظام اسلامی و دخالت در سرنوشت خویش را نشان می دهد که از دوراندیشی پیشوای کبیر ملت ایران حضرت امام خمینی (ره) حکایت دارد که با این تدبیر، از استبداد جلوگیری و راه را برای چرخش نیروها فراهم کرد.

وی تصریح کرد: اینک در آستانه دور جدید دولت جناب آقای دکتر روحانی قرار داریم که هم 4 سال گذشته و تغییرات بین المللی و منطقه ای، تلاش مجاهدانه ای را برای حل مشکلات کشور ایجاد می کند و هم در فضای آشفته منطقه که خوشبختانه ایران از امنیت بسیار خوبی برخوردار است، تلاش های ارزشمند ملت در مبارزه با تروریسم امنیت بهتری را برای منطقه در سال های آتی نوید می دهد.

لاریجانی افزود: تدابیر و راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در پویایی اقتصادی، همچنین همکاری و همراهی سه قوه کشور زمینه های مساعدی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از اهتمام دولت در رفع موانع تولید و همچنین توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه صادرات حمایت خواهد کرد و امیدوار است دولت آینده در مواجهه با چالش های اصلی کشور ممهز و با نگاه واقع بینانه به حل آنان بپردازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم رویکرد توسعه ای در همه بخش ها حتی در سیاست خارجی تبلور عینی یابد. مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود هم در این امور مساعدت لازم را می نماید و هم نظارت خواهد کرد که اقدامات دولت در چارچوب قوانین مخصوصاً قانون برنامه ششم سامان یابد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha